• یکشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 91050100350
  • منبع : نمایندگی گیلان

كمبود مسافر در هتل‌هاي گيلان پر مسافر!

كمبود مسافر در هتل‌هاي گيلان پر مسافر!

ایسنا/گیلان به رغم وجود 76 هتل و هتل آپارتمان در گیلان در فصول پیک گردشگری بویژه تابستان شاهد بیتوته و اسکان موقت خانواده‌ها و مسافران در کنار خیابان‌ها و پارک‌های سطح استان هستیم.

به رغم وجود 76 هتل و هتل آپارتمان در گیلان در فصول پیک گردشگری بویژه تابستان شاهد بیتوته و اسکان موقت خانواده‌ها و مسافران در کنار خیابان‌ها و پارک‌های سطح استان هستیم.

هتل‌هاي استان گيلان با وجود تمام امكانات براي پذيرش مسافر در چند سال اخير با كمبود مسافر روبرو شده‌اند این در حالیست که استان گیلان نوروز سال جاري مقام سوم کشور در ورود مسافر را به خود اختصاص داد.

در این راستا حسن مهرورز، ريیس هیات مدیره جامعه هتلداران گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار كرد: در رشته هتلداری صنعت گردشگری، جلب رضایت مشتری و مسافران مهمترین ركن محسوب می‌شود و هتلداران باید بيشترين اهتمام را به این امر داشته باشند.

وي به رطوبت بالاي استان گيلان اشاره و خاطرنشان كرد: به دلیل رطوبت بالا، شاهد تخریب بنای هتل‌ها هستیم و اين در حاليست كه در دو سال اخیر هیچ بانکی تسهیلاتی را در راستای تعمیر و بازسازی هتل‌ها در اختیار فعالان جامعه هتلداری قرار نداده است، عدم بازسازي هتل‌ها موجب نارضایتی برخی از گردشگران و مسافران شده است.

مهرورز اصل افزود: ساماندهی تمامي ارايه‌دهندگان خدمات گردشگری در سطح استان گیلان یکی از الزامات است زیرا در صنعت حساس گردشگری، جایگاه تمام رشته‌های مرتبط باید تعریف و تبیین شود تا خدمات به نحو مطلوب در اختيار مسافران قرار گيرد.

معاون گردشگری اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نيز در اين رابطه به خبرنگار ايسنا گفت: در ترویج فرهنگ هتلداری و استفاده از هتل علاوه برتوجه به اشاعه فرهنگ گردشگری در جامعه و اولویت قرار دادن این موضوع دربرنامه‌ریزی‌ها، مي‌توان با ایجاد امکانات اقامتی مناسب برای قشرهای مختلف، فراهم کردن تسهیلات مورد نیاز گردشگران و اطلاع‌رسانی درباره آنها و امکان استفاده بهینه از تمامی امکانات اقامتی، پذیرایی و گردشگری در سطح استان با تامین امنیت همه جانبه شرایط ارزان‌سازی و روان‌سازی سفر را فراهم کرد.

پورهادی، تعداد اتاق واحدهای اقامتی موجود در استان را با 10 درصد افزایش نسبت به سال گذشته پنج هزار و 223 اتاق اعلام كرد.

اين کارشناس گردشگری افزود: اسكان در مسافركاشانه‌ها به علت ارزان و در دسترس بودن، جزو خدمات جانبی قابل ارایه به مسافران است، به نحوي كه در برخی از ایام سال از جمله تعطیلات عید به علت پر شدن ظرفیت هتل‌ها و مراكز اقامتی رسمی، برخی از شهروندان خانه‌ها و اتاق‌های خالی خود را در قالب مسافركاشانه در اختیار مسافران قرار می‌دهند كه هدف ما ساماندهی این واحدهاست.

به گفته وي، تاكنون بالغ بر دو هزار مسافركاشانه اعم از مجوزدار و بدون مجوز در سطح استان گیلان شناسایی شده و لازم است كه مالكان آنها با مراجعه به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضمن آشنایی با استانداردهای لازم خدمت به مسافران، مجوز لازم را نیز دریافت كنند تا در ایام پیك سفر با استفاده از این ظرفیت‌ها، نسبت به اسكان و پذیرایی از مسافران اقدام شود.

وی با اشاره به صدور مجوز و ساماندهی 580 مسافر كاشانه در سال گذشته در سطح استان گیلان گفت: امسال این واحدهای مجوزدار و ساماندهی شده مسافر كاشانه به 684 واحد افزایش یافته است.

معاون نظارت و ارزیابی ستاد دائمی تسهیلات سفرهای استان گیلان اضافه كرد: در این زمینه ساماندهی مسافر كاشانه‌ها در شهرستان‌های هدف گردشگری از جمله ماسال و رودبار در اولویت كاری ما قرار دارد.

مسافري اهل اصفهان كه به همراه همسر و دخترش در یکی از پارک‌های ساحلی چادر زده در پاسخ به این پرسش خبرنگار ايسنا که چرا شب در هتل اقامت ندارند، گفت: پيش از آنکه به این پارک ساحلی برسیم قصد اقامت در هتل را داشتیم اما در راه کمتر هتل یک یا دو ستاره وجود داشت، هتل سه و چهار ستاره هم خیلی گران است، بعد از جویا شدن قیمت اتاق برای 3 نفر ترجیح دادیم در این سفر سه چهار روزه در خودرو و چادر استراحت کنیم.

همسر او نیز افزود: سفر با خودرو شخصی برای خانواده‌هایی که فرزند خردسال دارند بهتر است اما به علت قیمت بالای بنزین سفر برایمان گران تمام می‌شود پس به ناچار هزینه‌هایی مانند هتل را حذف می‌کنیم و با وجود اینکه می‌دانیم امنیت چادر برای گذراندن شب مناسب نیست من و همسرم تصمیم گرفتیم به نوبت بخوابیم تا خدای نکرده دچار مشکل نشویم.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha