• شنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91061810599
  • خبرنگار : 71132

سبحاني‌نيا:

قطع يكجانبه روابط كانادا با ايران در راستاي سياست خصمانه غرب نسبت به ايران است

قطع يكجانبه روابط كانادا با ايران در راستاي سياست خصمانه غرب نسبت به ايران است

يك عضو هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي، قطع يكجانبه روابط ديپلماتيك كانادا با ايران را در راستاي سياست خصمانه دنياي غرب نسبت به جمهوري اسلامي ايران عنوان كرد.

يك عضو هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي، قطع يكجانبه روابط ديپلماتيك كانادا با ايران را در راستاي سياست خصمانه دنياي غرب نسبت به جمهوري اسلامي ايران عنوان كرد.

حجت‌الاسلام و المسلمين حسين سبحاني‌نيا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: اقدام دولت كانادا مي‌تواند از نگاه‌هاي مختلف مورد بررسي قرار گيرد اما برداشت من اين است كه با توجه به برگزاري موفق اجلاس جنبش غيرمتعهدها درت تهران و آثار و تبعاتي كه مي‌تواند در سياست خارجي ايران داشته باشد، اين موضوع باعث نگراني غرب، آمريكا، اسرائيل و هم‌پيمانانش شده است.

وي افزود: كشورهاي غربي مي‌خواهند تاثيرات اين موفقيت ديپلماتيك جمهوري اسلامي ايران را كم‌رنگ كنند و يا با خبررساني آن را تحت‌الشعاع قرار دهند تا تاثيرات اين اجلاس و رياست ايران بر جنبش غيرمتعهدها را از ذهن مردم دور كنند.

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس يادآور شد: اقدام دولت كانادا ممكن است در شكل‌هاي مختلف توسط كشورهاي ديگر نيز انجام شود، كانادا نيز به دليل وابستگي به غرب و اينكه فرماندار كل اين كشور دست‌نشانه ملكه انگليس است از سياست‌هاي انگلستان متاثر است.

سبحاني‌نيا با اشاره به دلايل دولت كانادا براي قطع روابط ديپلماتيك با ايران تصريح كرد: حمايت ايران از سوريه و مخالفت با رژيم صهيونيستي و موضوع هسته‌يي توسط اين كشور به عنوان دلايل قطع رابطه ديپلماتيك عنوان شده در حالي كه واقعيت غير از اين است و آنها به دنبال دسيسه‌اي براي كم‌رنگ كردن آثار و تبعات اجلاس غيرمتعهدها هستند.

وي اضافه كرد: كانادا پيش از اين نيز شيطنت‌هايي عليه كشورمان داشت و مواضع نادرستي در قبال ايران اتخاذ كرده است،‌ هم‌چنانكه در سال‌هاي اخير اين كشور همواره از بانيان تهيه قطعنامه عليه ايران و همسو با انگليس بوده است لذا ايران نيز بايد هوشيارتر و دقيق تر در اين رابطه عمل كند و برخورد قاطعي با سياست خصمانه دولت كانادا داشته باشد.

اين عضو هيات رييسه مجلس با اشاره به اينكه روابط با كانادا پيش از اين نيز محدود شده بود، خاطرنشان كرد: كانادا از جمله كشورهايي است كه ما وابستگي چنداني به آن نداريم، با اين حال وزارت خارجه بايد قطع رابطه ديپلماتيك و اخراج ديپلمات‌هاي كانادايي را در دستور كار قرار دهد و يا حتي راهكارهاي ديگري را در قبال سياست‌هاي اين كشور به صورت آگاهانه اتخاذ كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha