• سه‌شنبه / ۲۱ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91062112828
  • خبرنگار : 90068

ولايتي: آمريكا و متحدانش اگر توانايي حمله به ايران را داشتند، آن را انجام مي‌دادند

ولايتي: آمريكا و متحدانش اگر توانايي حمله به ايران را داشتند، آن را انجام مي‌دادند

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل گفت: اقدامات شكست خورده آمريكا در عراق و افغانستان اين كشور را بر آن داشت تا به تبعات حمله به ايران فكر كند.

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل گفت: اقدامات شكست خورده آمريكا در عراق و افغانستان اين كشور را بر آن داشت تا به تبعات حمله به ايران فكر كند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علي اكبر ولايتي، دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي در گفت‌وگو با روزنامه‌ي الاهرام، چاپ مصر با اشاره به اين كه خطر تقسيم جهان عرب و اسلام هم‌چنان وجود دارد، افزود كه همبستگي ميان دولت‌هاي عربي و اسلامي با ملت‌هاي‌شان تنها عامل تضمين عليه طرح‌هاي تقسيم است.

او درباره توطئه‌ي تقسيم جهان عرب بعد از وقوع انقلاب‌ها در كشورهاي عربي گفت كه طرح تقسيم در تعدادي از كشورهاي عربي به شكل مشخصي وجود دارد و نمونه‌هاي زيادي را مي‌توانيم ببينيم از جمله ليبي كه دست‌هاي پنهاني به دنبال تقسيم آن به دولت‌هاي كوچك هستند هم‌چنان كه در سودان اتفاق افتاد و مناطق جنوبي اعلام جدايي كرد تا دولتي مستقل باشد. امپرياليسم آمريكا و صهيونيست جهاني به همين مقدار بسنده نخواهند كرد و همواره در راستاي تغذيه درگيري‌هاي جدايي‌طلبانه در شمال و شرق سودان تلاش خواهد كرد.

ولايتي ادامه داد كه‌ آن‌ها در حال حاضر نيز در جهت تحريك مردم جنوب فعاليت مي‌كنند تا بتوانند كنترل مناطق نفتي سودان را به دست آورند.

مشاور امور بين‌الملل مقام معظم رهبري افزود كه تحريك‌هاي زيادي براي اختلاف و تفرقه‌افكني بين ساكنان جهان عرب و اسلام به منظور اجراي طرح تقسيم امپرياليستي صهيونيستي انجام مي‌شود. آمريكا در پاكستان به گونه‌اي رفتار مي‌كند كه احتمالا بتواند درآينده در اجراي طرح تقسيمش موفق شود و اگر كه تا كنون موفق نشده اين مساله به دليل همبستگي ملت با دولت و رهبري آن كشور در رويارويي با طرح تقسيم است.

ولايتي با اشاره به مساله فلسطين و نقش مصر در اين باره بيان كرد كه دولت و ملت مصر طي سال‌ها از مساله فلسطين حمايت كردند و همواره از آن حمايت مي‌كنند. مهم‌ترين تهديد آن‌چيزي است كه ملت مصر در طول انقلاب خود عليه آمريكا و اسراييل ارائه كرد. زماني‌كه طرح‌هاي آمريكايي و صهيونيستي در مصر با شكست مواجه شد آن‌ها تصميم گرفتند تا درگيري‌ها را به ساير كشورها بكشانند.

او درباره مساله ليبي و سقوط نظام معمر القذافي، رهبر پيشين اين كشور گفت كه مساله ليبي پيچيده است. ملت ليبي عليه حاكم خود قيام كرد از اين رو هدفي را در انقلابش دنبال مي‌كرد در حالي كه توطئه (دشمنان) هدف ديگري را دنبال مي‌كند. به گونه‌اي كه ناتو نمي‌خواهد كه حكومت طرابلس در اختيار مردم اين كشور باشد از اين رو نيروهاي ناتو در آنِ واحد به بمباران مردم و معارضان ليبيايي مي‌پردازند به اين بهانه كه آن‌ها در راي‌گيري و تصميم‌شان اشتباه كردند. امر معقولي نيست كه يك اشتباه 7 يا 8 بار بدون قصد و غرضي تكرار شود.

دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي ادامه داد كه همگان توطئه‌هاي غرب را در اجراي طرح تقسيم ليبي به واسطه ايجاد درگيري‌هاي قبيله‌يي دنبال مي‌كنند.

وي با اشاره به انقلاب اسلامي ايران بيان كرد كه انقلاب اسلامي ايران با توطئه‌هاي داخلي و خارجي بسياري مواجه شد و اين توطئه‌ها هم‌چنان و تا به امروز ادامه دارد و در آينده نيز ادامه خواهد داشت چرا كه آمريكا از آن‌هايي كه بر ايران حكومت داشتند و طي2500 سال كنترل آن را در اختيار داشتند، براي تحقق اهداف و منافعش استفاده مي‌كرد.

ولايتي گفت كه ايران از زمان امام خميني (ره)، رهبر كبير انقلاب اسلامي ايران مقابله با استكبار جهاني را آغاز كرد. ما مطمئن هستيم كه خداوند عزو جل بر اساس آن چه كه در كتاب خود آورده است "إن تنصروا الله ينصركم و يثبت أقدامكم" ما را ياري خواهد كرد. توكل بر خدا و ملت دو عامل اصلي موفقيت انقلاب اسلامي ايران است و تا زماني كه جمهوري اسلامي ايران در مسير درست اسلام گام بردارد هيچ توطئه‌اي برآن اثرگذار نخواهد بود.

مشاور مقام معظم رهبري درباره مساله هسته‌يي ايران و تهديدهاي نظامي عليه اين كشور نيز تاكيد كرد كه اين تهديدها، تنها تهديدهاي لفظي است چرا كه توطئه‌هاي شكست خورده آمريكا در عراق و افغانستان آمريكا را بر آن داشته است تا خوب درباره تبعات اين رويارويي قبل از انجام آن فكركند. هم‌چنين اين كشور جرات انجام اقدام نظامي عليه ايران را ندارد. آمريكا و متحدانش اگر توانايي حمله به ايران را داشتند، انجام مي‌دادند اما شكي نيست كه آن‌ها كاري انجام نخواهند داد. ايران مهم‌ترين كشور اسلامي در جهان است از اين رو آن‌ها بايد قبل از آن كه براي حمله نظامي عليه ايران كاري بكنند، حساب و كتاب‌هاي‌شان را خوب انجام دهند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha