• شنبه / ۸ مهر ۱۳۹۱ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 91070804870
  • خبرنگار : 71021

ايران در مسير سافاري‌هاي جهان

ايران در مسير سافاري‌هاي جهان

هنوز مدت زيادي از زمان برگزاري آخرين سافاري در ايران نمي‌گذرد، سافاري «پاريس تا پرسپوليس»، حالا گروه ديگري از آلماني‌ها و اين‌بار از مرز شرقي به ايران آمده‌اند تا تجربه‌ي ديگري داشته باشند.

هنوز مدت زيادي از زمان برگزاري آخرين سافاري در ايران نمي‌گذرد، سافاري «پاريس تا پرسپوليس»، حالا گروه ديگري از آلماني‌ها و اين‌بار از مرز شرقي به ايران آمده‌اند تا تجربه‌ي ديگري داشته باشند.

سيروس اعتمادي، تورگرداني كه مجري اين سافاري در ايران است، به خبرنگار سرويس گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: ما مدت زيادي است كه اين سافاري‌ها را با مشاركت يك شركت آلماني در ايران اجرا مي‌كنيم، آن‌ها بعد از انقلاب همواره برنامه‌هايي را در مسير ايران داشته‌اند. از سه سال پيش هم مرتب گروه‌هايي را به ايران مي‌فرستند.

او از همكاري ديگر بخش‌ها براي اجراي سافاري در ايران سخن گفت و افزود: گرفتن رواديد براي اين گروه‌ها و همچنين ورود خودروهاي آن‌ها به كشور كه نوع خاصي است تا كنون مشكلي نداشته است. اميدواريم اين همكاري‌ها ادامه داشته باشد، چراكه ايران سال‌هاي زيادي است در مسير سافاري‌ها قرار دارد و حفظ اين موقعيت براي صنعت گردشگري يك كشور اهميت زيادي دارد.

شروين مشيري ـ راهنماي همراه اين گروه ـ نيز درباره‌ي اين سافاري به خبرنگار ايسنا توضيح داد: اين گروه شامل 41 گردشگر آلماني، سوييسي و اتريشي است كه با 22 خودرو مجهز براي انجام سافاري، از سه‌شنبه (چهارم مهرماه) از مرز «باجگيران» به ايران وارد شده است. آن‌ها سه هفته در ايران مي‌مانند و در اين مدت از شهرهاي مشهد، طبس، يزد، كرمان، بندرعباس، شيراز، اصفهان، تهران، رامسر، انزلي و تبريز ديدن مي‌كنند. در پايان نيز از مرز «نوردوز» خارج مي‌شوند و مسير خود را در كشور ارمنستان ادامه مي‌دهند.

به گفته‌ي او، هدف آن‌ها از اجراي اين سافاري، گشت در كشورهاي باستاني و تاريخي است. آن‌ها سفر خود را از آلمان شروع كرده‌اند و با گذر از روسيه، چين، مغولستان و تركمنستان به ايران رسيده‌اند و پس از آن، راه خود را در ارمنستان، گرجستان و تركيه تا آلمان پيش مي‌گيرند.

مشيري افزود: سفر اين گروه، از شهر مشهد و ديدن صحن حرم امام رضا (ع) آغاز شد. از نظر آن‌ها، اين بازديد با وجود تمام محدوديت‌ها براي ورود به حرم، جالب بود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha