• شنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۱ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91071509563
  • خبرنگار : 71234

در كميسيون امنيت ملي انجام مي‌شود،

پاسخگويي صالحي نسبت به وضعيت گروگان‌ها در سوريه

پاسخگويي صالحي نسبت به وضعيت گروگان‌ها در سوريه

يك عضو هيات رييسه امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: از وزير امور خارجه براي حضور در جلسات اين هفته كميسيون و پاسخگويي به سوالات مطرح در مورد وضعيت گروگان‌هاي ايراني در سوريه دعوت شده است.‌

يك عضو هيات رييسه امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: از وزير امور خارجه براي حضور در جلسات اين هفته كميسيون و پاسخگويي به سوالات مطرح در مورد وضعيت گروگان‌هاي ايراني در سوريه دعوت شده است.‌

محمدحسن آصفري در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس وظيفه خود در مورد سوال و پيگيري از وزير امور خارجه در خصوص آخرين وضعيت گروگان‌هاي ايراني در سوريه را انجام مي‌دهد، گفت: در همين راستا كميسيون هر هفته در جلسات خود اين موضوع را به وزارت خارجه متذكر مي‌شود و هفته جاري سوالي را از صالحي مطرح كرده تا با حضور در كميسيون توضيحاتي به اعضا ارائه دهد.

وي سوال كميسيون از وزير امور خارجه را به دليل سكوت دستگاه ديپلماسي در مورد وضعيت گروگان‌هاي ايراني در سوريه عنوان و اظهار كرد: سوال ما اين است كه چرا براي آزادي گروگان‌ها ملاقات‌ها، سفرها و پيگيري‌هاي لازم انجام نمي‌شود و همه‌ي كارها به دادن وعده و وعيدهاي ختم شده است. انگار گروگان‌هاي ايراني در سوريه و ليبي به فراموشي سپرده شده‌اند.

اين عضو هيات رييسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با طرح اين پرسش كه چرا دستگاه ديپلماسي اقدامي براي آزادي گروگان‌هاي ايراني در سوريه حداقل با خروجي مناسب انجام نمي‌دهد گفت: انتظار مي‌رفت دستگاه ديپلماسي در سفر اخير هيات ايراني به نيويورك حداقل گزارشي از اقدامات خود به خانواده‌هاي گروگان‌ها در ليبي و سوريه ارائه دهد.

آصفري ادامه داد: انتظار مي‌رفت كه براي آزادي نزديك 50 نفر از هموطنانمان در ليبي و سوريه اقدامات سريعي انجام گيرد كه حداقل خروجي مناسبي داشته باشد.

وي همچنين با تاكيد بر اينكه دولتهاي تركيه، قطر و امارات بايد هر چه سريعتر نسبت به روشن شدن تكليف زوار گروگان ايران در سوريه وارد عمل شود گفت: ما از سه دولت تركيه، قطر و امارات گلايه داريم و از آنها مي خواهيم كه سعي نكنند ارتباط ديرينه‌شان با جمهوري اسلامي خدشه‌دار شود.

آصفري با اشاره به مشخص نشدن وضعيت گروگان‌هاي ايراني در ليبي گفت: در شرايط كه تعدادي از امدادگران هلال‌احمر ايراني در ليبي به گروگان‌ گرفته شده‌‌‌اند هيچ اقدامي از ناحيه دولت اين كشور براي آزادي آنها انجام نمي‌شود انتظار مي‌رود كه هرچه سريعتر اقدامات لازم انجام گيرد.

وي تاكيد كرد: با توجه به اهميتي كه جمهوري اسلامي براي حقوق شهروندي قائل است اگر مشكلي براي گروگان‌هاي ايراني در ليبي و سوريه رخ دهد به هيچ وجه كوتاه نمي‌آيم و مطمئنا اقدامي مشابه را انجام خواهيم داد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha