• یکشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۱ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91072314767
  • خبرنگار : 90089

بررسی دلایل گرانی خودرو در کمیسیون صنایع و معادن مجلس

بررسی دلایل گرانی خودرو در کمیسیون صنایع و معادن مجلس

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: دولتمردان خیلی ناز خودروسازان را کشیده‌اند ولی وقت آن رسیده که بر عملکرد صنعت خودروسازی کشور نظارت دقیق‌تر و جدی‌تری شود.

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: دولتمردان خیلی ناز خودروسازان را کشیده‌اند ولی وقت آن رسیده که بر عملکرد صنعت خودروسازی کشور نظارت دقیق‌تر و جدی‌تری شود.

کمال‌الدین پیرموذن در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: موضوع افزایش قیمت خودرو هنوز در کمیسیون صنایع و معادن مطرح نشده است. ما نیز از گران شدن تولیدات خودروسازان از طریق رسانه‌ها مطلع شدیم.

نماینده مردم اردبیل با تشریح دلایل گران شدن قیمت خودرو، گفت: نوسانات نرخ ارز، عدم پرداخت یارانه صنعت، پرواز نرخ تورم و گران شدن قطعات وارداتی از جمله دلایل گران شدن خودرو از سوی خودروسازان بیان شده است البته کمیسیون صنایع و معادن این موضوع را به زودی مورد بررسی قرار خواهد داد تا افزایش قیمت خودرو نامعقول و ناعادلانه نباشد.

وی آثار روانی قیمت خودروهای وارداتی بر افزایش قیمت خودروهای داخلی را مورد اشاره قرار داد و افزود: بر اساس اعتراف وزیر صنعت، معدن و تجارت ارز به نرخ 1226 تومان برای واردات خودروهای خارجی در اختیار برخی واردکنندگان قرار گرفته است و این در حالی است که صنعت کشور به ویژه صنعت خودروسازی با مشکلات عدیده مالی روبروست به بیان دیگر اگر ارز مرجع در اختیار صنعت‌کاران و خودروسازان داخلی قرار می‌گرفت نرخ خودروهای لوکس داخلی و سایر کالاهای ارزبر وارداتی متاثر از خودروهای وارداتی نمی‌شد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تامین نقدینگی خودروسازان از طریق افزایش قیمت خودروهای داخلی را بی‌انصافی آشکار دانست و افزود: با وجودی که 35 درصد صنعت خودروسازی کشور در اختیار بانک پارسیان است و این بانک می‌تواند نقدینگی مورد نیاز ایران خودرو را تامین کند ولی مدیریت بازار خودروهای وارداتی به نحوی انجام می‌شود که گویی هیچ منبعی جز گران کردن خودروهای داخلی وجود ندارد به بیان دیگر گویی تنها راه رفع کسری بودجه صنعت خودروسازی کشور، جیب مردم است.

پیرموذن افزود: دولتمردان خیلی ناز خودروسازان را کشیده‌اند ولی وقت آن رسیده که بر عملکرد صنعت خودروسازی کشور نظارت دقیق‌تر و جدی‌تری شود در حقیقت افزایش قیمت خودروهای داخلی به نحوه مدیریت مدیران صنعت خودروسازی کشور بستگی دارد به بیان دیگر تحمیل هزینه‌های ناشی از بی‌کفایتی برخی از مدیران صنعت خودروسازی بر دوش مردم ناعادلانه و ظلم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۰۷-۲۳ ۱۰:۵۳

رحمت بر شير پاك مادري كه اين نماينده محترم خورده است! حقا كه حرف دل مردم را زدي. بي‌كفايتي از سر و روي برخي مديران صنعت خودروسازي مي‌بارد! يك مثال قديم است كه مي‌گويد، پول در جيب و خريدن خر كاري ندارد. اگر راست مي‌گويند، مديريت كنند. گذاشتن باري بر دوش مردم مستضعف، هنر نيست، باري بردارند.

avatar
۱۳۹۱-۰۸-۰۲ ۱۳:۳۹

تا زمانی که قبول نکنیم تحریم‌ها عامل اصلی تورم و گرانی در کشور است، هزاران جلسه هم که تشکیل دهیم و هزاران راهکار هم که ارائه دهیم مشکلی را حل نمی‌کند. باید راهکاری برای رفع تحریم‌ها داد. مضافا اینکه، واقعا جای تاسف است که کشورمان بعد از تحمل این همه سختی از طرف مردم، تا این حد وابسته است و هنوز در پیش پا افتاده‌ترین تولیدات کاملا وابسته‌ایم! اگر توان تولید یک ماشین معمولی مثل 206 را نداریم چرا لااقل واردات خودرو آزاد نمی‌شود؟