• دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۳۹۱ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 91081508964
  • منبع : بوشهر

استاندار بوشهر: حلاوت و شیرینی عسلویه باید در کام مردم استان باشد

استاندار بوشهر: حلاوت و شیرینی عسلویه باید در کام مردم استان باشد

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر گفت: جمهوری اسلامی ایران موضوع عسلویه بعنوان یک توان برای توسعه همه جانبه کشور نگاه می‌کند.

استاندار بوشهر گفت: جمهوری اسلامی ایران موضوع عسلویه بعنوان یک توان برای توسعه همه جانبه کشور نگاه می‌کند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، فریدون حسنوند در نشست با مدیران منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اعلام اینکه عسلویه در توسعه همه جانبه کشور نقش اساسی دارد، گفت: نگاه این منطقه بین‌المللی بوده و وجود این منطقه قدرت اقتصادی کشور را چند برابر کرده است.

استاندار بوشهر با تاکید بر این نکته که بهره‌مندی مردم استان بوشهر از منطقه پارس جنوبی باید افزایش یابد، گفت: وجود پارس جنوبی و دیگر تاسیسات هر چند برای توسعه کشور نقش دارد، ولی به لحاظ ایجاد محدویت‌هایی برای مردم لازم است، بهره‌مندی مردم استان از آن افزایش یابد.

وی افزود: اگر وجود پارس جنوبی در استان باعث غرور ملی و امیدواری برای استان بوشهر و کشور است، ولی لازم است از وجود این منطقه دغدغه‌های مردم برطرف شود.

حسنوند اطلاع رسانی از خدمات ارائه شده به مردم و توسعه همه جانبه استان بوشهر را از جمله دستاوردهای پارس جنوبی دانست و گفت: چهره شهرهای استان بوشهر بویژه مرکز استان زیبنده نیست و خدمات زیرساختی پارس جنوبی و شمالی برای توسعه استان باید افزایش یابد.

وی افزود: مردم ما توقع دارند در اجرای طرحهای بزرگ و ایجاد اشتغال منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بیشتر مشارکت کند تا دغدغه‌های مردم کاهش یابد.

استاندار بوشهر تاکید کرد: ما می‌توانیم امنیت پایدار و استغال پایدار و توسعه همه جانبه ایجاد کنیم.

وی مردم استان بوشهر را مردمی نجیب، سپاسگزار، قانع و کم حرف عنوان کرد و افزود: با وجود پارس جنوبی در استان، مردم بوشهر باید حلاوت و شیرینی آن را بچشند.

حسنوند بر سرمایه‌گذاری در طرح‌های پایین دستی و میان دستی در مرکز استان، شهرستان دشتستان و مناطق شمالی استان تاکید کرد و گفت: اجرای این طرح‌ها نه تنها موجب توسعه پایدار خواهد شد بلکه برخی از مشکلات مردم کاسته می‌شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه برای توسعه سرمایه‌گذاری ضمن راه اندازی ستاد سرمایه‌گذاری، شورای ارتباطات خارجی راه‌اندازی شده است، گفت: برای توسعه سرمایه‌گذاری از برخی بنیاد‌های سرمایه‌گذار دعوت به همکاری شده که با تدوین بسته‌های حمایتی شامل واگذاری زمین، پرداخت تسهیلات و واگذاری اشتراک آب، برق و تلفن قدم‌های اثرگذاری برداشته شده است.

وی تاکید کرد:‌ استان بوشهر با داشتن ویژگی‌ها و پتانسیلهای مختلف می‌تواند به عنوان دروازه تجارت و اقتصاد کشور باشد.

حسنوند همچنین بر آماده‌سازی بسته معرفی توانمندی استان در بخشهای گوناگون تاکید کرد و گفت: استانداری بوشهر همواره حامی سرمایه‌گذاران در بخشهای مختلف خواهد بود.

مدیر‌عامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز از درختکاری منطقه دلوار تا دیر با استفاده از پسآب فاضلاب بوشهر خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت توسعه فضای سبز و استفاده بهینه از پسآب فاضلاب، طرح درختکاری از سه راهی دلوار تا دیر تدوین شده است که با اجرای آن تحول بزرگی در توسعه فضای سبز ایجاد خواهد شد.

مسعود نصوری از اختصاص 1000 هکتار زمین برای تولید گیاهان شور پسند خبر داد و افزود: یک سرمایه‌گذار مقیم آلمان طرح تولید گیاهان شورپسند را در دست اجرا دارد که کلیه گیاهان مناطق ساحلی را برای افزایش فضای سبز تولید خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha