• شنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۱ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 91103017690

رییس جشنواره برلین: تغییر زمان مراسم اسکار به نفع ماست

رییس جشنواره برلین: تغییر زمان مراسم اسکار به نفع ماست

رییس جشنواره‌ی فیلم برلین تغییر زمان برگزاری مراسم اسکار را به نفع این رویداد سینمایی معتبر دانست.

رییس جشنواره‌ی فیلم برلین تغییر زمان برگزاری مراسم اسکار را به نفع این رویداد سینمایی معتبر دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، «دیتر کاسلیک»، رییس جشنواره‌ی فیلم برلین در مصاحبه‌ای با اسکرین‌دیلی از 12 سال ریاست بر سومین رویداد مهم سینمای جهان و نیز برنامه‌های آینده‌ این جشنواره صحبت کرد.

«کاسلیک» با اشاره به احتمال تغییر تاریخ برگزاری مراسم اسکار به ابتدای ژانویه بر این باور است که این امر به نفع جشنواره برلین خواهد بود، چرا که تمامی فیلم‌ها فرصت اکران پیدا می‌کنند.

وی در این‌باره گفت: هرچند ممکن است این تاریخ به 23 مارس تغییر کند که در آن صورت با همان مشکلات قبلی مواجه خواهیم شد. در شرایط موجود همه از حضور فیلم‌ها و بازیگران هالیوودی بهره می‌بریم. در حقیقت من از برنامه جشنواره امسال بسیار راضی هستم، چراکه رقابتی نیست که هیچ ریسکی در آن نکرده باشیم.

وی همچنین از رویکرد جدید جشنواره امسال به نمایش سریال‌های تلویزیونی باکیفیت ازجمله مجموعه «سرزمین مادری» خبر داد که موفق به کسب جایزه گلدن گلوب شد. این در حالیست که جشنواره برلین تا پیش از این تنها اقدام به پخش مجموعه‌های تلویزیونی ساخته شده توسط فیلمسازان آلمانی می‌کرد.

امسال همچنین نخستین سالی است که یک مجموعه تلویزیونی بین‌المللی با نام «بر فراز دریاچه» ساخته‌ جین کمپیون (کارگردان برنده نخل طلای کن) در بخش جنبی به نمایش درمی‌آید.

کارگردان این سریال همچنین در نشستی که توسط بازار فیلم اروپا برپا خواهد شد‌، حضور خواهد یافت و درباره تحولات دنیای تلویزیون صحبت خواهد کرد.

جشنواره فیلم برلین همچنین اولویت مسئولان این جشنواره را فیلم‌هایی اعلام کرد که در گذشته به نمایش درآمده و سپس می‌توانند از طریق جشنواره فیلم برلین وارد بازار جهانی شوند.

کاسلیک همچنین درباره فیلم‌هایی که قرار است در جشنواره امسال‌ به نمایش درآیند گفت: فیلم‌های زیادی هستند که بسیار به واقعیت نزدیک هستند، به طوریکه گمان می‌کنید همین دیروز ساخته شده‌اند. برای مثال، در اولین روز جمعه‌ از جشنواره امسال فیلمی از «گاس ون سنت‌» تحت عنوان «سرزمین موعود» نمایش می‌یابد.

وی افزود: در جشنواره امسال همچنین فیلم «زندگی شاد طولانی» از روسیه ساخته «بوریس خلبینکوف» به نمایش در‌می‌آید که درباره سرنوشت شرکت‌های تعاونی است که به مالکیت خصوصی درمی‌آید.

رییس جشنواره برلین اعلام کرد: برنامه فیلم‌های امسال نشان می‌دهد استعدادهای چشمگیری در منطقه اروپای شرقی، روسیه و آسیای میانه وجود دارد. امسال سینمای لهستان، رومانی و بوسنی حضوری پررنگ در جشنواره برلین دارند.

«دیتر کاسلیک» در سال 2001 به‌عنوان رییس جشنواره فیلم برلین، سومین رویداد سینمایی معتبر دنیا انتخاب شد و قرار بود تا سال 2013 در این سمت بماند اما کمیسیونر دولت فدرال آلمان سال گذشته رسما از «دیتر کاسلیک» درخواست کرد تا به مدت سه سال دیگر، یعنی تا پایان سال 2016 رییس جشنواره فیلم برلین باشد.

«کاسلیک» طی 10 سال ریاست بر جشنواره برلین، تاثیر بسزایی بر رشد و شکوفایی بیشتر این فستیوال داشته و با راه‌اندازی بخش‌های جدیدی چون کمپ استعدادها و بنیاد سینمای جهان به حمایت از فیلم‌سازان در کشورهای توسعه نیافته پرداخته است.

شصت‌وسومین جشنواره فیلم برلین روز 7 فوریه با نمایش فیلم «استاد بزرگ» ساخته «وونگ کار وای» افتتاح خواهد شد و تا 17 فوریه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha