• دوشنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۷:۳۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91111610060
  • خبرنگار : 71049

صالحی: مذاکرات ایران و آمریکا منطقه ممنوعه نیست

صالحی: مذاکرات ایران و آمریکا منطقه ممنوعه نیست

وزیر خارجه ایران با اعلام این‌که مذاکره بین ایران و آمریکا منطقه ممنوعه نیست، به طور مشروط از پیشنهاد معاون رییس‌جمهور آمریکا برای مذاکره مستقیم با ایران استقبال کرد.

وزیر خارجه ایران با اعلام این‌که مذاکره بین ایران و آمریکا منطقه ممنوعه نیست، به طور مشروط از پیشنهاد معاون رییس‌جمهور آمریکا برای مذاکره مستقیم با ایران استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی‌اکبر صالحی روز یک‌شنبه درباره پیشنهاد معاون رییس‌جمهور آمریکا برای مذاکره مستقیم با ایران تاکید کرد: "نگاه ما به این پیشنهاد مثبت بود. به نظر من این یک پیش درآمد خوب است، اما ما باید اندکی بیش‌تر صبر کنیم تا ببینیم که آیا ژست و حرکت آن‌ها این بار واقعی است یا نه تا ما نیز بتوانیم در این‌باره تصمیم‌گیری کنیم."

جو بایدن، معاون رییس‌جمهور آمریکا روز شنبه هفته جاری در سخنانی در چهل و نهمین کنفرانس امنیتی سالانه مونیخ در آلمان گفت که "واشنگتن آماده است تا درباره برنامه انرژی هسته‌یی ایران با جمهوری اسلامی به طور مستقیم مذاکره کند."

صالحی افزود: "مایلم بگویم که این‌ها نشانه‌های خوبی است. ما یک دولت منطقی هستیم و از طریق مذاکره، حل‌ و فصل تمامی مسایل حل نشده بین‌المللی را بررسی می‌کنیم."

وزیر خارجه ایران با اشاره به گفت‌وگوهای ایران و آمریکا درباره عراق و افغانستان تصریح کرد که تهران به "مذاکرات دوجانبه" با آمریکا به عنوان یک منطقه ممنوعه نمی‌نگرد.

صالحی تاکید کرد: "این یک منطقه ممنوعه نیست و وقتی موضوع برگزاری مذاکرات دوجانبه درباره مسائل ویژه مطرح باشد یک خط قرمز به شمار نمی‌رود. در این‌جا منظورم مساله هسته‌یی است. این یک خط قرمز نیست."

وزیر خارجه ایران که با شبکه خبری پرس تی وی گفت‌وگو می‌کرد، تاکید کردکه آمریکا باید ارسال "سیگنال‌های متناقض" نظیر لفاظی‌های پیاپی درباره این‌که همه گزینه‌ها روی میز است را به جمهوری اسلامی متوقف کند.

صالحی افزود: "اختلافات باید از طریق مذاکره حل‌ و فصل شود. تعامل راه‌حل است نه درگیری."

ایران همواره تاکید کرده است که به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌. پی‌. تی) و یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به این پیمان متعهد است در عین حال که حق استفاده از فن‌آوری هسته‌یی برای مقاصد صلح‌آمیز را برای خود قایل است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۱۱-۱۶ ۱۸:۱۶

مذاکره خوب است از هر لحاظ بخصوص اقتصادی.

avatar
۱۳۹۱-۱۱-۱۶ ۱۹:۵۱

بابا تو رو خدا! برید رو در رو بشینید حرف بزنید! ـمریکا که لولو نیست، عزت نفس داشته باشید! بشينید با اوونا حرف بزنید خودتون 2 تایی(ایران و آمریکا) مسایل‌تون را حل کنید تا کشورهایی مثل اسراییل و روسیه و چین از این آب گل‌آلود ماهی نگیرن و هزینه‌های سنگین تحریم تو چشم مردم نره. به هر چیزی که اعتقاد دارید، دست بردارید(؟!) مثل یک مرد نترس برید پای میز مذاکره، ببينید حرفشون چیه؟ ابرقدرت عالم خودش دستش رو دراز کرده واسه مذاکره، اون‌وقت ما تا کی باید مرتب بگیم نه؟ ... سکه 150 تومنی سال 84 شده يك و 600{يك‌ميليون‌ و ششصد هزار تومان} به خاطر شهداء! خودتون 2 کشور با هم مشکلاتتون را حل کنید!

avatar
۱۳۹۱-۱۱-۱۶ ۲۰:۲۰

آقای ایسنای عزیز! دیروز مثل اینکه تو مجلس اتفاقهایی افتاده، شما خبر ندارین چی شده؟ خبری نمی‌بینم! حتما چیزی نشده! ***ايسنا: مخاطب محترم! مي‌فرماييد "ديروز"، لطفا اخبار ديروز را بگرديد، حتما پيدا مي‌كنيد. اخبار ديروز در ميان اخبار امروز ديده نمي‌شود كه دوست عزيز!

avatar
۱۳۹۱-۱۱-۱۶ ۲۱:۱۸

وزير محترم امور خارجه، آقاى دكتر صالحى كاملاً صحيح مي‌فرمايند. عراق و افغانستان دلائل و شواهد خوبى هستند. اگر با توافق، همگرايي و همكارى مشكل ديگران را توانستيم حل كنيم، چرا براى خودمان نتوانيم!؟ بهترين زمان براى حل اين بحران همين امروز است و با اين پيشنهاد آمريكا، فرصت را نبايد از دست داد. هيج كشور ديگرى را نيز نبايد دخالت داد. افكار عمومى آمريكا آمادگي اين مذاكره و ايجاد ارتباط را دارد. به نفع ماست كه اين مشكل حل شود. جناب آقاى دكتر صالحى اين فرصت بزرگى است كه مطمئنم با درايت شما و ژرف‌انديشى كه در شما سراغ دارم به نتيجه خوب براى كشور ما منجر خواهد شد. موفق باشيد.