• چهارشنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 91120906051
  • خبرنگار : 71429

اولین جلسه دادگاه کهریزک از نگاه وکیل یکی از قضات متهم در پرونده

اولین جلسه دادگاه کهریزک از نگاه وکیل یکی از قضات متهم در پرونده

وکیل مدافع یکی از قضات متهم در پرونده بازداشتگاه کهریزک با اشاره به برگزاری اولین جلسه این دادگاه گفت که در جلسه 20 اسفند، دفاعیات خود در مقام دفاع از موکلش بیان خواهد کرد.

وکیل مدافع یکی از قضات متهم در پرونده بازداشتگاه کهریزک با اشاره به برگزاری اولین جلسه این دادگاه گفت که در جلسه 20 اسفند، دفاعیات خود در مقام دفاع از موکلش بیان خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، علی شهبازی در این باره ادامه داد: جلسه دادگاه موسوم به بازداشتگاه کهریزک با حضور طرفین پرونده برگزار شد و در این جلسه که ظاهراً وقت رسیدگی به دادستان سابق تهران به صورت رسمی ابلاغ نشده بود، ایشان حق داشت در این جلسه شرکت نکند، ولی با حضور ایشان جلسه رسیدگی آغاز شد و همه شکات، شرح شکایت خود را بیان کردند و در چارچوب کیفر خواست صادره آمادگی دفاع داشتیم که رییس دادگاه در هنگام ظهر ختم جلسه را اعلام کرد.

وی افزود: متعاقباً جلسه بعدی برای استماع دفاعیات ما برای روز بیستم اسفند تجدید وقت شد. نکته حائز اهمیت در این جلسه، نحوه بیان و اظهارات نماینده مدعی العموم بود که به نظر من دادگاه و طرفین پرونده را تحت تاثیر قرار داد.

شهبازی افزود: نماینده مدعی‌العموم در این جلسه قبل از دفاع از کیفرخواست، فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان را پیرامون موضوع کهریزک قرائت کرد که عین عبارات نقل شده از معظم‌له در این باره به این شرح بود: «یک عده‌ای آنچه را که بعد از انتخابات اتفاق افتاد، آن ظلمی که به مردم شد، آن ظلمی که به نظام اسلامی شد، آن هتکی که از آبروی نظام در مقابل ملت‌ها به وسیله‌ بعضی انجام گرفت، این‌ها همه را ندیده می‌گیرند. فرضاً مساله‌ی فلان حادثه را، زندان کهریزک را، قضیه‌ کوی را قضیه‌ اصلی دوران بعد از انتخابات تا امروز قلمداد می‌کنند؛ این خودش یک ظلم دیگر است. مساله‌ اصلی، مساله‌ دیگری است. مساله‌ اصلی این است که مردم در یک حرکت عظیمی، در یک انتخابات پرشور خوب کم نظیری حضور پیدا کردند و این رای بالا را توی صندوق‌ها ریختند. 85 درصد شوخی است؟ این انتخابات، نظام را که در این یکی دو سال اخیر همین طور پی در پی پیشرفت‌های اقتصادی و علمی و سیاسی و امنیتی و بین‌المللی برای خودش کسب کرده بود، در یک مرحله‌ عالی از امتیاز و آبرو قرار می‌دهد، بعد ناگهان مشاهد می‌کنیم یک حرکتی صورت می‌گیرد برای نابود کردن این حادثه‌ افتخارآمیز مساله‌ اصلی این است».

شهبازی در پایان افزود: با توجه به این که جلسه دادگاه غیرعلنی اعلام شده است بیان اتهامات و مطالب مطرح شده در دادگاه ممنوعیت قانونی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۱۲-۱۰ ۱۹:۱۳

وقتی بعد از 4 سال دادگاه برگزار می‌شه معلوم که آخرش...!