• سه‌شنبه / ۲۹ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۸:۱۹
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91122918120
  • خبرنگار : 71431

آماده‌باش کامل دستگاه‌های انتظامی و امدادی در چهارشنبه‌سوری

آماده‌باش کامل دستگاه‌های انتظامی و امدادی در چهارشنبه‌سوری

هنوز مراسم شب چهارشنبه آخرسال آغاز نشده و شهروندان روز آرامتری نسبت به روزهای مشابه سال‌های گذشته را تجربه می‌کنند، با این وجود دستگاه‌های امدادی و انتظامی در آماده‌باش کامل هستند.

هنوز مراسم شب چهارشنبه آخرسال آغاز نشده و شهروندان روز آرامتری نسبت به روزهای مشابه سال‌های گذشته را تجربه می‌کنند، با این وجود دستگاه‌های امدادی و انتظامی در آماده‌باش کامل هستند.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امسال چهارشنبه‌سوری با آخرین شب سال یکی شده و شاید به همین دلیل است که امشب نسبت به روزهای مشابه سالیان قبل آرامتری به نظر می‌رسد با این وجود دستگاه‌های امدادی به ویژه آتش‌نشانی و اورژانس در آماده‌باش کامل هستند و حتی آتش‌نشانی پایتخت نیروهای عملیاتی خود برای این‌ شب را 30 درصد افزایش داده و شماره آن را به منظور برای پوشش حوادث احتمالی چهارشنبه آخرسال به 1742 تیم عملیاتی رسانده است.

سید‌رضا خوشزاد، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این‌باره گفته که 300 تیم عملیاتی در 100 ایستگاه آتش‌نشانی پایتخت در شب چهارشنبه آخرسال به صورت آماده‌باش قرار دارند و علاوه بر آن 114 تیم در نقاط پرخطری که توسط کارشناسان آتش‌نشانی تعیین شده است، مستقر می‌شوند.

وی با بیان اینکه این مناطق پرخطر بر اساس سوابق سال‌های گذشته توسط کارشناسان تعیین شدند گفت: 631 تیم در لایه‌های پشتیبانی و در 123 ناحیه مناطق 22گانه پایتخت مستقر می‌شوند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه آتش‌نشانان در تمامی 374 محله تهران مستقر خواهند شد، گفت: 374 تیم عملیاتی در لایه‌های پشتیبانی و حمایتی در تمام محلات تهران حضور دارند.

حسن عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران نیز در گفت‌وگو با ایسنا از استقرار 90 آمبولانس برای پوشش امدادی چهارشنبه‌ آخرسال در تهران خبر داد و گفت: اورژانس تهران برای پوشش امدادی چهارشنبه پایانی سال اقدام به استقرار 85 دستگاه آمبولانس، پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس و 15 دستگاه موتورلانس به همراه حدود 250 پرسنل اعم از پزشک و پرستار و تکنیسین فوریت‌های پزشکی در نقاط مختلف شهر تهران کرده است.

به گزارش ایسنا، تمهیدات اورژانس و آتش‌نشانی در حالی اعلام شده که نیروی انتظامی نیز حضور پررنگی در این شب دارد تا جایی سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده ناجا در اظهاراتی که حدود دو هفته پیش از فرارسیدن ایام چهارشنبه سوری بیان می‌کرد با تاکید بر اینکه ناجا با هر گونه تجمعی تحت عنوان هماهنگ شده و ... مخالف و بر این باور است که تجربه کوچه و محله‌محور تجربه موفق‌تری است که باید امسال نیز اجرایی شود گفته بود: ناجا تجربه خوبی از تجمع در پارک‌ها و اماکن عمومی ندارد و بر اساس هماهنگی‌ها با دستگاه قضایی، پلیس با هر فردی که در این روز اقدام به آزار و اذیت دیگران و اوباشگری کند، برخورد خواهد کرد.

وی با طرح این پرسش که در کجا گفته شده که مردم باید در چهارشنبه آخرسال از مواد آتش‌زا استفاده کنند، گفت:‌ تجمع در پارک‌ها و اماکن عمومی تجربه خوبی برای ناجا نبود چرا که این امر منجر به ایجاد درگیری و مزاحمت برای افراد تا ساعت سه‌نیمه شب می‌شد و ماموران مجبور بودند برای برخورد با چنین موضوعاتی وارد عمل شوند.

همچنین سردار احمدرضارادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی نیز با بیان اظهاراتی مشابه احمدی‌مقدم، خط قرمزهای پلیس در شب چهارشنبه آخرسال را بستن خیابان، ‌میادین و ایجاد مزاحمت برای مردم اعلام کرده و گفته بود: افراد و خودروهای توقیفی در چهارشنبه آخرسال تا 17 فروردین‌ماه مهمان پلیس هستند.

رادان، نگاه پلیس به مقوله چهارشنبه آخرسال را نگاهی اجتماعی برشمرد و افزود: مردم در چهارشنبه آخرسال حتما حضور پلیس را در کنار خود خواهند دید و مطمئن باشند که در چهارشنبه آخرسال پلیس همراهشان است.

خط قرمزهای اعلام شده از سوی رادان اما در اطلاعیه نیری انتظامی که یک روز پیش از فرارسیدن شب چهارشنبه آخرسال منتشر شد، گسترش یافت و علاوه بر بستن خیابان و مزاحمت برای شهروندان به اعمال خارج از دایره عرف و قانون نظیر تجمعات، اوباشگری، رفتارهای ناپسند و خطرآفرین، ایجاد راهبندان، سدمعبر، مزاحمت و پرتاب موادمحترقه و آتش‌زا، اختلال در نظم و امنیت عمومی و ... رسید.

به گزارش ایسنا، آخرین چهارشنبه‌سوری سال در حالی سپری ‌می‌شود که کمتر 24 ساعت تا تحویل سال نو باقی‌مانده و تاکنون موردی از حادثه برای شهروندان در پایتخت و استان‌های دیگر به رسانه‌ها مخابره نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha