• جمعه / ۲ فروردین ۱۳۹۲ / ۱۷:۱۴
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 92010200269
  • خبرنگار : 90003

مقبره کوروش مورد اصابت یک سیاهی!

مقبره کوروش مورد اصابت یک سیاهی!

هنگام تحویل سال نو، فرد ناشناسی، با پرتاب یک نارنجک دستی، که معمولا در چهارشنبه سوری استفاده می‌شود، دیوار مقبره کوروش را مورد اصابت قرار داد و آن را سیاه کرد.

هنگام تحویل سال نو، فرد ناشناسی، با پرتاب یک نارنجک دستی، که معمولا در چهارشنبه سوری استفاده می‌شود، دیوار مقبره کوروش را مورد اصابت قرار داد و آن را سیاه کرد.

به گزارش ایسنا میراث فرهنگی نوشت: چهارشنبه 30 اسفند ماه، هنگام تحویل سال نو، جمعیت زیادی به پاسارگاد، مقبره کوروش رفته بودند که ناگهان فرد ناشناسی دیوار پشتی آرامگاه کوروش را با نارنجک‎های دستی که آن را برای چهارشنبه سوری درست می کنند، مورد اصابت قرار داد.

گفته می شود پس از انفجار نارنجک، بخشی از بدنه آرامگاه سیاه شد و فردی که قصد داشت سیاهی را تمیز کند، توسط نگهبانان پاسارگاد پایین آورده شد.

به گفته یکی از فعالان میراث فرهنگی، هیچ شخصی در این ماجرا شناسایی نشد اما در نهایت لکه سیاهی روی دیوار آرامگاه کوروش باقی ماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۱-۰۲ ۱۷:۳۴

مگر ماموری برای حفاظت از آثار باستانی وجود ندارد و نباید این افراد دستگیر شوند؟ یاد تخریب نمادهای بودا در افغانستان افتادم که طالبان با موشک آنها را نابود کرد. واقعا بین این افراد و تفکر طالبان چه فرقی است؟ متاسفم اگر یک ایرانی این کار را کرده باشد...

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۰۲ ۱۸:۵۶

واقعا تاسف آوره.کوروش این مردم قدر تو رو نمیدنن.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۰۲ ۲۰:۳۸

اونجا مقبره كوروش نيست شمايك سند نميتوانيد بياوريد كه نشان دهد مقبره كوروش است

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۰۳ ۰۱:۴۸

خاک عالم بر سر اون نادانی کنند که نمی فهمه با آثار ملی چیکار میکنه خدا لعنتش کنه

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۰۴ ۱۳:۴۸

به فرض هم که ما مدرکی نداشته باشیم که اونجا قبر کوروشه ، تاریخی که هست . نیست ؟ جلال جان شما هم انگار مثل همونی که این کارو کرده فکر می کنی ها !!!!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۰۴ ۱۳:۴۹

با سلام ، جنازه کوروش هرگز به ایران آورده نشد ، این مقبره قبر همای دختر بهمن اسفندیار گشتاسپ است .همای خواهر ساسان و عمه دارا یکم (داریوش اول ) است .

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۰۵ ۰۷:۵۹

جرا کسی به فکرحفظ وحراست ازآثار کشور نیست ؟ جای تاسف دارد