• چهارشنبه / ۵ تیر ۱۳۹۲ / ۰۶:۰۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 92040502389
  • خبرنگار : 71417

هنیه خواستار حمایت همه‌جانبه از ساکنان قدس شد

هنیه خواستار حمایت همه‌جانبه از ساکنان قدس شد

نخست‌وزیر دولت حماس خواستار حمایت همه‌جانبه امت اسلامی و عربی از ساکنان قدس در تمامی عرصه‌های امنیتی، سیاسی و اطلاع‌رسانی و مقابله با طرح‌های دشمن صهیونیستی علیه قدس و مسجد مبارک الاقصی شد.

نخست‌وزیر دولت حماس خواستار حمایت همه‌جانبه امت اسلامی و عربی از ساکنان قدس در تمامی عرصه‌های امنیتی، سیاسی و اطلاع‌رسانی و مقابله با طرح‌های دشمن صهیونیستی علیه قدس و مسجد مبارک الاقصی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر دولت حماس در جریان استقبال از هیأت‌های همبستگی با نوار غزه ضمن تقدیر و تشکر از این هیأت‌ها، خاطرنشان کرد که تلاش‌های شرکت‌کنندگان در این هیأت‌ها برای اعلام همبستگی با ساکنان غزه و کمک‌رسانی به آن‌ها جهاد در راه خدا است.

وی خواستار حمایت‌های بیشتر از ملت فلسطین و ثبات و پایداری آن‌ها شد.

هنیه تصریح کرد: دشمن صهیونیستی محاصره‌ای را بر نوار غزه تحمیل کرده تا ارتباط این منطقه با جهان خارج را به کلی قطع کند. ساکنان این منطقه سالیان سال است که صبر، پایداری، مبارزه و تلاش برای حمایت از مساله فلسطین را در پیش گرفته‌اند.

وی گفت: دشمن صهیونیستی نوار غزه را به منظور تضعیف مقاومت و اعتراف فلسطینیان به موجودیت این رژیم در سرزمین‌های فلسطینی به محاصره خود در آورد و پذیرش شروط کمیته چهارجانبه بین‌المللی را بر فلسطینیان تحمیل کرد اما این مسأله هرگز محقق نشد.

نخست‌وزیر دولت حماس تأکید کرد: ما طی دو نبرد گذشته با دشمن صهیونیستی صدها شهید و زخمی دادیم و زمین‌های بسیاری در این جنگ‌ها تخریب شد اما با این وجود حق ملت فلسطین هرگز از بین نمی‌رود و ما هرگز دشمن صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم.

اسماعیل هنیه عنوان کرد که یکی از اهداف دشمن صهیونیستی از تحمیل این جنگ‌ها بر ملت فلسطین بازپس گیری گلعاد شلیط، سرباز اسیر خود در غزه بود اما این مسأله هرگز در جریان این جنگ‌ها محقق نشد، بلکه گروه‌های مقاومت توانستند در قبال آزادی وی، 1027 اسیر فلسطینی را از زندان‌های این رژیم آزاد کنند.

هنیه اظهار کرد: کاروان‌هایی که به منظور اعلام همبستگی با ملت فلسطین به نوار غزه می‌آیند، حامل پیام‌های سیاسی و انسانی هستند و مهم‌ترین پیام سیاسی این کاروان‌ها این است که غزه تنها نیست و حامیان آن تا زمان لغو محاصره غزه به حمایت‌های خود از آن‌ها ادامه می‌دهند. این پیام ها مراجع تصمیم‌گیری دشمن صهیونیستی را سردرگم کرده است. پیام دوم این است که امت اسلامی و عربی به رغم دوری مسافت‌ها، هرگز ملت فلسطین را در مقابله با دشمن صهیونیستی تنها نخواهد گذاشت.

نخست‌وزیر حماس با اشاره به خطرات پیش روی فلسطین به ویژه قدس و مسجد الاقصی و طرح دشمن صهیونیستی برای تقسیم زمانی و مکانی این مسجد مبارک میان مسلمانان و یهودیان، از تمامی امت اسلامی و عربی دعوت کرد از ساکنان قدس در عرصه‌های امنیتی، سیاسی، اطلاع‌رسانی، فکری و امدادرسانی حمایت و با طرح‌های جنایتکارانه دشمن صهیونیستی علیه قدس و مسجد مبارک الاقصی مقابله کنند.

اسماعیل هنیه بر پایبندی به اصول ملی فلسطین اعم از قدس، مسجد الاقصی، آزادی اسرا، مقاومت، عدم به رسمیت شناختن دشمن صهیونیستی و عدم چشم‌پوشی از حق بازگشت آوارگان تأکید و از تمامی امت اسلامی و عربی دعوت کرد به تلاش‌ها و حمایت‌های خود از ملت فلسطین تا زمان آزادسازی این سرزمین مقدس از اشغالگری دشمن صهیونیستی ادامه دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha