• پنجشنبه / ۱۳ تیر ۱۳۹۲ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 92041307835
  • منبع : نمایندگی قم

دیدار رییس‌جمهور منتخب با حضرات آیات صافی گلپایگانی و مکارم شیرازی

دیدار رییس‌جمهور منتخب با حضرات آیات صافی گلپایگانی و مکارم شیرازی

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس‌جمهور منتخب با حضرات آیات صافی گلپایگانی و مکارم شیرازی دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس‌جمهور منتخب با حضرات آیات صافی گلپایگانی و مکارم شیرازی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی ضمن آرزوی موفقیت برای رییس‌جمهور منتخب، ابراز امیدواری کرد که وی بتواند در پرتو الطاف امام زمان(عج) در رسیدن به مقاصد و اهداف بلند نظام اسلامی موفق باشد.

وی تاکید کرد: رییس‌جمهور منتخب باید عزت اسلام و مسلمین را در جهان تقویت کند.

وی افزود: حجت الاسلام والمسلمین روحانی ماموریت خود را طوری انجام دهد که خیر مردم در آن باشد و گرفتاری‌ها و کمبودهای ایجاد شده مرتفع گردد.

صافی گلپایگانی توجه به مقاصد اساسی اسلام را از ضرورت های کاری رییس‌جمهور منتخب دانست و افزود: نباید طوری در رفتار و گفتار عمل کنیم که تنزل داشته باشیم بلکه باید عزت و اقتدار اسلام و مسلمین در جهان تقویت شود.

وی خطاب به روحانی گفت: باید توجه شود کسانی که در دولت آینده مسوولیت می‌گیرند باید مدیریت‌شان عقلانی باشد تا رضایت الهی و مردم تامین شود.

وی با توصیه به استفاده از افراد بصیر و آگاه در امور، در دولت آینده افزود: امروز در جهان مسائل پیچیده ایی وجود دارد که تعامل با دیگران می‌تواند بسیاری از مشکلات را کاهش دهد.

این مرجع تقلید گفت: در مسائل سیاسی هم توجه به عقلانیت موضوعی مهم است که می‌تواند تنگناهایی که امروز در دنیا وجود دارد را اصلاح کند.

وی با اشاره به قتل‌عام مسلمانان در برخی از کشورها بویژه درکشورهای اسلامی افزود: دولت می‌تواند با تعامل و گفت‌وگو از بسیاری از این حوادث تلخ جلوگیری کند.

وی همچنین مسائل اقتصادی را مهمترین نیاز و توجه به معیشت و اشتغال را از دغدغه‌های اصلی جامعه دانست و گفت: دولت با مدیریت و تدبیر می‌تواند این امور را ساماندهی کند.

صافی گلپایگانی خطاب به روحانی افزود: شما پرچمی را که به دست گرفتید، مسوولیت بزرگی است و باید در راه تقویت عظمت اسلام و مسلمین گام بردارید.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی هم در این دیدار با اشاره به شرایط امروز جامعه گفت: شرایط امروز کشور شرایط خاصی است و دولت مصصم است برای عبور از مشکلات ارتباط مستقیم با حوزه و مراجع تقلید داشته باشد.

وی با بیان این‌که «اکثر جمعیت کشور جوان هستند»، افزود: ما برای جلو گیری از انحراف جوانان باید تصمیم‌گیرهای مدبرانه‌ای داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مراجع و حوزه های علمیه باید به دولت آینده کمک کنند تا کارهای عقب مانده و معضلات جامعه را به گونه‌ای حل کنیم تا امید در دل‌های مردم گسترش یابد و نسل جوان به قرآن و معارف دینی بیش از پیش علاقه مند شود.

این مرجع تقلید با اشاره شرایط جهان اسلام افزود: فرقه گرایی مصیبت بزرگی است که گریبان دنیای اسلام را گرفته است و برخی از گروهی های تکفیری و تروریستی در عراق ، پاکستان و افغانستان و دیگر کشور ها به شدت برای ایجاد تفرقه فعالیت می کنند که باید در راه حفظ وحدت با مسلمانان تلاش کرد.

رییس‌جمهور منتخب با حضور در مدرسه امام سجاد(ع) با آیت‌ الله مکارم شیرازی نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار با تشکر از فرصت حضور و دیدار با مراجع به ویژه آیت الله مکارم شیرازی گفت: بنابر این است که این دولت بتواند ارتباط منظمی را با حوزه ها به ویژه حوزه علمیه قم و مراجع عظام داشته باشد و از نظرات و حمایت آنها بهره مند شود.

وی افزود: دولت یازدهم در سخت ترین شرایط کار اجرایی را تحویل می گیرد که در این باره باید به این دولت کمک کرد.

رییس‌جمهور منتخب صبح امروز به منظور زیارت و دیدار با مراجع و علمای قم وارد این شهر شد.

استاندار قم و جمعی از مسوولان این استان در بدو ورود از حجت الاسلام والمسلمین روحانی استقبال کردند.

رییس جمهور منتخب ابتدا حرم مطهر حضرت معصومه (س) زیارت و در مراسم غبار روبی مضجع شریف آن حضرت شرکت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در این مراسم ضمن خیر مقدم به حجت الاسلام والمسلمین روحانی و تبریک مجدد انتخاب وی در انتخابات ریاست جمهوری، برای رییس‌جمهور منتخب آرزوی موفقیت کرد.

دیدار با حضرات آیات نوری همدانی، شبیری زنجانی، سبحانی و موسوی اردبیلی نیز از برنامه‌های سفر یک روزه روحانی به قم اعلام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha