• یکشنبه / ۶ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92050603113
  • منبع : نمایندگی زنجان

یک کارشناس مسایل دینی:

داشتن معرفت، لازمه عبادت در شب قدر است

داشتن معرفت، لازمه عبادت در شب قدر است

یک کارشناس مسایل دینی گفت: ویژگی خاص عبادت در شب‎های قدر برخورداری از آگاهی و معرفت از این شب‎ها است.

یک کارشناس مسایل دینی گفت: ویژگی خاص عبادت در شب‎های قدر برخورداری از آگاهی و معرفت از این شب‎ها است.

حجت‎الاسلام حسین قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، با اشاره به اهمیت شب‌های قدر، تصریح کرد: شب قدر شب نزول قرآن و نزول ملائکه است و شبی است که امورات سال بعد برای بندگان خداوند مقدر می‌شود.

وی با بیان این‌که «عبادت و نیاش بندگان خدا باید از روی آگاهی صورت گیرد» خاطرنشان کرد: افراد باید در طول سال به رفتارهای خود توجه داشته باشند به این صورت نباشد که با درک نکردن اعمال‌ انسانی خود، گاهی اوقات دچار خسران و لغزشی شوند و با نزدیکی به شب‎های قدر به فکر بخشیده شدن گناهان باشند به طوری که افراد باید در طول سال از روی معرفت و آگاهی زندگی کنند.

قنبری با اشاره به این‌که «نگاه افراد به شب قدر باید آگاهانه باشد» اظهار کرد: توبه و تضرع در پیشگاه خداوند در شب قدر که خداوند از گناه بندگان بگذرد درست نیست یعنی باید در طول سال به فکر بخشیده شدن گناهان بود زیرا ممکن هست که فرد تا شب قدر زنده نماند.

این کارشناس مسایل دینی ادامه داد: بهتر است افراد همیشه مواظب رفتار و کردار خود باشند، زیرا زمان قطعی شب قدر به طور دقیق معلوم نیست که چه شبی، شب قدر است، در روایات آمده که شب 19 شب تقدیر، شب 21 شب ابرام و شب 23 شب امضاء است، بنابراین تضرع به سوی خداوند باید همیشه ادامه داشته باشد.

وی با بیان این‌که «نباید فقط در شب قدر به قرآن متوسل شد» خاطرنشان کرد: از یک طرف قرآن به طور کامل در شب قدر نازل شده و از طرف دیگر در طول 23 سال، چنانچه کسی آگاهانه به این امر نگاه کند باید این موضوع را لحاظ کند که نگاه به قرآن و عمل به دستورات آن باید همه روزه باشد نه در یک شب به آن توجه شود.

قنبری با اشاره به ویژگی‎ اشخاص حقیقی در این شب، اظهار کرد: در این شب سلام فرشته‏‌ها بر کسانی است که اقدام به کارهای خیر برای افراد خاص خدا انجام می‎دهند و به طوری که در سوره قدر آمده است شب قدر بهتر از هزار ماه است که بهتر بودن این شب از این بابت است که عبادت در آن باید آگاهانه و از روی معرفت باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha