• دوشنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۵:۴۹
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 92061811415
  • خبرنگار : 71411

محکومیت دو نماینده مجلس در پرونده سه هزار میلیاردی

محکومیت دو نماینده مجلس در پرونده سه هزار میلیاردی

... به گزارش ایسنا سخنگوی دستگاه قضا در ادامه نشست با خبرنگاران گفت: در مورد خودروی مگان که برای اجلاس عدم تعهد توسط دولت خریداری شده، هنوز گزارشی به قوه قضاییه تحویل داده نشده است و به محض دریافت گزارش، به پرونده رسیدگی خواهد شد.

... به گزارش ایسنا سخنگوی دستگاه قضا در ادامه نشست با خبرنگاران گفت: در مورد خودروی مگان که برای اجلاس عدم تعهد توسط دولت خریداری شده، هنوز گزارشی به قوه قضاییه تحویل داده نشده است و به محض دریافت گزارش، به پرونده رسیدگی خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد گروگان‌گیری که در چند روز اخیر اتفاق افتاده بود؟ اظهار کرد: گروگانگیری چند صورت است و مورد گروگانگیری چند روز گذشته خیلی شدید نبوده است. همچنین اگر اعلام شد که گروگانگیری صورت گرفته است، پلیس باید همه اقدامات لازم را انجام دهد در غیر این‌صورت همه مسوولیت اتفاق برعهده اوست. اما گروگانگیری چند روز گذشته جزو مصادیق شدید نبوده و می‌توان گفت که بی‌جهت هم نبوده است.

خبرنگاری به پرونده‌های اقتصادی برادران "ر" و شرکت مس سرچشمه اشاره کرد و گفت که دو تن از مسوولان سابق مقداری از اموال شرکت را به خارج از کشور انتقال دادند و در این راستا حدود 10 چمدان طلا و جواهر از آنها کشف شده، آخرین جزییات پرونده چیست؟ که سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ گفت: در پرونده اول 5 نفر بازداشت شدند که از این تعداد یک کارمند، یک وکیل، یک نفر از بانک و دو برادر بازداشت شدند. همچنین اشیای کشف شده تحویل بانک داده شده است و پرونده در حال رسیدگی است.

وی درخصوص پرونده شرکت مس سرچشمه نیز خاطرنشان کرد: در این پرونده دو نفر بازداشت هستند و عمده وجوهی که به حسابی در خارج از کشور انتقال داده شده بود به کشور بازگشته و امیدواریم مابقی نیز به کشور بازگردد. البته یکی از آن دو متهم پرونده اتهام‌های دیگری دارد اما در کل پرونده مذکور در مرحله دادسراست و در حال حاضر کیفرخواستی صادر نشده است.

خبرنگاری در مورد آخرین جزییات پرونده حادثه 22 بهمن قم از اژه‌ای سوال پرسید، که وی پاسخ داد: یک بخشی از این پرونده در دادگاه ویژه روحانیت مطرح و بخش دیگر آن در دادگستری در حال رسیدگی است و اگر لازم باشد افرادی به عنوان مطلع در پرونده حضور پیدا خواهند کرد. همچنین گزارشی از سوی مجلس بیان شده است که از اسامی که در این گزارش آمده نیز تحقیق می‌شود. بنابراین دادستانی از هر فردی که لازم باشد، تحقیقات لازم را به عمل می‌آورد.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد صحبت‌های اخیر احمدی‌مقدم در رابطه با حادثه تصادف در سال 88 اظهار کرد: من از این موضوع و صحبت‌های سردار احمدی‌مقدم اطلاع ندارم، اما مسایلی که بعد از فتنه 88 رخ داد، دارای ابعادی بود و برخی از افراد ممکن است در زمان درگیری شناسایی نشده باشند و بعدا مورد شناسایی قرار گرفته باشند، اما درخصوص سوال شما اطلاعی ندارم.

یکی از خبرنگاران پرسید که در زمان اجلاس عدم تعهد تعدادی مگان توسط دولت با قیمت 80 میلیون تومان خریداری شد و بعد از پایان اجلاس به برخی از نور چشمی‌ها به قیمت 15 میلیون تومان داده شد. پرونده مذکور در حال حاضر در چه مرحله‌ای قرار دارد؟ که اژه‌ای گفت: در رابطه با سوال شما گزارشی به قوه قضاییه درخصوص مگان داده نشده و اگر گزارشی داده شود قطعا رسیدگی می‌شود. همچنین زمانی که یک دولت تمام می‌شود و دولت بعدی می‌آید، این حرف و حدیث‌ها نیز به وجود می‌آید و این موارد باید مورد به مورد بررسی شود. بنابراین بهتر است ما به این مسائل دامن نزنیم.

خبرنگاری پرسید با توجه به اینکه برخی از مسوولان کشور گرین کارت دارند، آیا داشتن گرین‌کارت برای مسوولان خلاف قانون است، که سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ افزود: گرفتن اقامت موقت به صورت کلی جرم نیست، اما داشتن گرین کارت زیبنده نیست و شائبه به وجود می‌آید که مسوولان چه نیازی به چنین کارتی دارند، اما در پاره‌ای از موارد جرم نیست.

وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران که مدعی شد سه نماینده مجلس در پرونده سه هزار میلیاردی نقش داشتند؟ خاطرنشان کرد: در پرونده سه هزار میلیاردی، دو نفر به جزای نقدی و ردمال محکوم شدند و یکی دیگر از آنها تبرئه شد.

وی در پاسخ به پرسش یکی دیگر از خبرنگاران که پرسید یکی از معاونین رییس جمهور سابق به همراه فرزندش به بازپرسی احضار شدند این بازجویی‌ها در چه مرحله‌ای قرار دارد؟ اظهار کرد: در این پرونده تحقیقات لازم صورت گرفته و کسی بازداشت نشده است. البته مطلع نیستم که از فرزند ایشان تحقیق شده است یا خیر.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha