• دوشنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۲ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 92072214467
  • خبرنگار : 71356

توضیحات محسنی‌اژه‌ای درباره خروج خاوری از کشور

توضیحات محسنی‌اژه‌ای درباره خروج خاوری از کشور

... سخنگوی قوه قضاییه درباره خروج خاوری از کشور توضیحاتی را ارائه داد.

... سخنگوی قوه قضاییه درباره خروج خاوری از کشور توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا خبر بازداشت یکی از مقامات رده بالا دولت گذشته صحت دارد؟، گفت: خبر ندارم. در یکی از این پیامک‌ها این موضوع را دیدم و از دیروز بعد از ظهر هرچه پیگیری کردم متوجه نشدیم منظور کیست.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با پیگیری قضایی کلاهبرداری با نام برخی اپراتورهای تلفن همراه، گفت: من از این مورد خاص اطلاعی ندارم، ولی اگر هرکسی تظلم‌خواهی کند، مرجع تظلمات دادگستری است و به طور طبیعی به شکایتش رسیدگی می‌شود.

خبرنگاری به مصاحبه جهرمی رییس سابق بانک صادرات اشاره کرد و گفت که آقای جهرمی در پاسخ به این سوال که چرا خاوری به راحتی از کشور خارج شده گفته است که آقای محسنی‌اژه‌ای باید به این موضوع پاسخ دهد.

سخنگوی قوه قضاییه در این باره اظهار کرد: موضوع را باید به زمانی برد که این اتفاق افتاده است. آن زمان شاید تعداد قابل توجهی از افراد در مظان اتهام نبودند، اما امروز 200 تا 300 کیفرخواست صادر می‌شود. زمانی که این اتفاق آن هم در یک شعبه دسته چندم خوزستان مطرح می‌شود هنوز ابعاد موضوع روشن نبوده است.

وی ادامه داد: دولت از قبل رسما به ایشان ماموریت می‌دهد و با ماموریت از کشور خارج می‌شود که اگر ماموریت هم نبود باید مسائل دیگری که در آن زمان مطرح بود را لحاظ کنیم.

محسنی‌اژه‌ای افزود: آیا درست است که وقتی اتفاقی می‌افتد ما همه مدیران بانک‌ها را ممنوع‌الخروج کنیم؟ چنین چیزی ممکن نیست. همچنین وی در زمانی که بسیاری از مسائل روشن نبود از کشور خارج شده است.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه پیشنهاد دادم پرونده فساد مالی از خوزستان به تهران بیاید، گفت: بعد از اینکه به عنوان ناظر پرونده انتخاب شدم اولین کاری که کردم این بود که به اهواز رفتم و از آن زمان بیش از 100 نفر ممنوع‌الخروج شدند، اما ما نمی‌توانستیم روز اول 100 را ممنوع‌الخروج کنیم، همچنان که کسانی که ممنوع‌الخروج شدند اتهامی متوجه‌شان نشد و ممنوعیت‌شان رفع شد.

خبرنگاری با اشاره به اظهارات فائزه هاشمی مبنی بر بی‌گناهی مهدی هاشمی از آخرین وضعیت این پرونده سوال کرد که محسنی‌اژه‌ای پاسخ داد: طبیعی است که هر متهمی بگوید بی‌گناه است، اما من نمی‌گویم ایشان مجرم است یا نه. ایشان متهم است و برای او کیفرخواست صادر شده است. یعنی از نگاه قاضی دادسرا این متهم مجرم است.

وی ادامه داد: این کیفرخواست به دادگاه رفته و دادگاه نقص گرفته و پرونده را به دادسرا برگردانده است که روز گذشته بازپرس وی را خواسته و تحقیقاتی را انجام داده است که این تحقیقات ادامه دارد و وقتی از پرونده رفع نقص شد به دادگاه ارسال می‌شود.

خبرنگار دیگری با اشاره به مصاحبه جهرمی درباره روند رسیدگی به اتهام او در پرونده فساد مالی سوال کرد که محسنی‌اژه‌ای گفت: در این پرونده کیفرخواست صادر شده و حتما به دادگاه می‌رود و ان‌شاءالله رسیدگی‌اش طولانی نشود.

خبرنگاری از علت طولانی شدن حبس دو محیط‌بان در استان کهکیلویه و بویراحمد و مشخص نشدن تکلیف این دو پرسید که محسنی‌اژه‌ای گفت: از این مورد خاص اطلاعی ندارم که حکمی صادر شده یا نه و اگر حکم صادر شده قطعی است یا خیر.

ادامه دارد ...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha