• پنجشنبه / ۲ آبان ۱۳۹۲ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92080200670
  • منبع : نمایندگی قم

آیت الله نوری همدانی: غدیر عید بزرگ و ارزشمند اسلامی است

آیت الله نوری همدانی: غدیر عید بزرگ و ارزشمند اسلامی است

آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید شیعیان در قم، گقت: عید سعید غدیر، عیدی بزرگ و ارزشمند در اسلام است.

آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید شیعیان در قم، گقت: عید سعید غدیر، عیدی بزرگ و ارزشمند در اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی در مراسم عمامه‌گذاری در مدرسه مهدی موعود(عج) در قم با گرامیداشت عیدسعید غدیر اظهار کرد: عید غدیر یکی از اعیاد بزرگ و ارزشمند اسلامی به شمار می‌رود که برای درک و معرفت آن باید تلاش کرد.

وی افزود: در تاریخ اسلام روزهای مهمی وجود دارد که همچون بعثت، عاشورا و غدیر حساسیت ویژه‌ای دارد و باید این روزهای مهم را به خوبی درک و به اهمیت آن پی‌برد؛ زیرا این روزهای مهم در حقیقت ارتباطی مهم و ویژه با یکدیگر نیز دارند.

وی با تشریح واقعه غدیر اظهار کرد: متاسفانه عده‌ای از مسلمانان از خط غدیر و حقیقت آن انحراف یافتند و این امر موجب تسلط دشمنان بر مسلمانان شد در حالی که اگر مسلمانان از خط و راه غدیر منحرف نمی‌شدند، امروز در جهان اسلام این همه مشکلات و گرفتاری‌های وجود نداشت.

نوری‌همدانی اظهار کرد: دشمنی عده‌ای با واقعه غدیر نشان می‌دهد که شیعیان همواره در طول تاریخ مظلوم واقع شده‌اند و امروز نیز شیعیان در بسیاری از کشورهای جهان مورد ستم قرار می‌گیرند و حتی در برخی از کشورها شیعیان حتی نمی‌توانند مراسم اعیاد خود را برگزار نمایند.

وی درک اسلام ناب محمدی را از وظایف مهم مسلمانان برشمرد و اظهار کرد: اسلام ناب محمدی در مکتب تشیع نهفته است و شیعیان این اسلام ناب را دارند اما وهابی‌ها و سلفی‌ها با انحرافات فکری و اعتقادی خود بسیاری از مردم شیعه در جهان را مظلومانه می‌کشند و سرمایه‌های موجود از درآمد نفت را برای از میان بردن شیعیان به کار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: وهابی‌ها و تکفیری‌ها تحت فرمان صهیونیست‌ها به جنایات فراوانی دست می‌زنند و این اعمال موجب افزایش کینه میان مسلمانان می‌شود و دشمن به دنبال چنین عداوتی نقشه‌های خود را طراحی می‌کند.

استاد عالی حوزه، هوشیاری مسلمانان را زمینه‌ساز نابودی دشمنان اسلام دانست و افزود:باید مسلمانان جهان به خوبی دشمنان را بشناسند و در برابر این دشمنی‌ها و عداوت با حفظ وحدت ایستادگی نمایند.

وی انقلاب اسلامی را یکی از تحولات مهم اسلامی در طول تاریخ خواند و گفت: این انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) توانست مسلمانان جهان را بیدار نماید و به برکت این انقلاب مردم جهان بیش از گذشته مستکبران و دشمنان را شناختند و انقلاب پناهگاهی امر برای مستضعفان جهان شد.

وی با تاکید بر نقش مهم طلاب در بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: دین اسلام برای همه زندگی و ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و .... دارای برنامه‌ای جامع و کامل است و فقیهان باید نسبت به همه این ابعاد به خوبی آگاه باشند و یک طلبه نیز باید برای کسب این معارف تلاش نماید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha