• یکشنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۲ / ۰۸:۵۳
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 92081206952
  • خبرنگار : 71219

حبیب اسماعیلی: دفاتر پخش فیلم باید خودشان هم همت کنند

حبیب اسماعیلی: دفاتر پخش فیلم باید خودشان هم همت کنند

مدیر دفترپخش «فیلمسازان مولو» گفت:‌ باید میان دفاتر پخش فیلم رقابت ایجاد شود و برای اکران فیلم‌های هنری امتیاز ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

مدیر دفترپخش «فیلمسازان مولو» گفت:‌ باید میان دفاتر پخش فیلم رقابت ایجاد شود و برای اکران فیلم‌های هنری امتیاز ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

حبیب اسماعیلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره مصوبه اخیر شورای مرکزی کانون پخش‌کنندگان مبنی بر محدودیت تعداد اکران فیلم توسط دفاتر پخش، بیان کرد:‌ این مسئله به اتفاق آراء صورت گرفت، اما قطعا یکسری تبصره‌هایی باید وجود داشته باشد چرا که کسی فیلمی را به یک دفتر پخش تقدیم نمی‌کند و همت دفاتر، شرط مهمی برای رونق آن‌ها است.

او درباره اینکه مصوبه این شورا به کناره‌گیری موسسه پخش فیلمیران از کانون پخش‌کنندگان منجرشده است، با اظهار امیدواری از اینکه اختلافات باعث نشود وضعیت صنف تهیه‌کنندگان برای پخش‌کنندگان نیز پیش بیاید، گفت: ما سال گذشته در دفتر خود هفت فیلم اکران کردیم، اما دفاتر دیگری شکایت داشتند که امکان فعالیت از آن‌ها گرفته شده است. این در حالی است که تلاش دفاتر پخش برای در اختیار گرفتن فیلم‌ها، مسئله مهمی است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه از میان حدود 25 دفتر پخشی که وجود دارد، حدود 12 دفتر فعال هستند، اظهار کرد: فیلم‌های تجاری در هر دفتری امکان پخش دارند، اما فیلم‌های هنری و خاص چنین شرایطی را ندارند، به همین دلیل باید شرایط طوری باشد که در کنار فیلم‌های تجاری، فیلم‌های هنری امتیاز جداگانه‌ای برای نمایش داشته باشند.

وی یادآور شد: در دهه‌های 60 و 70 همین دفاتر پخش موجود سالانه دو یا سه فیلم اکران می‌کردند که بسیار موفق بود و رقابت سالمی هم وجود داشت.

اسماعیلی تأکید کرد: باید میان دفاتر پخش رقابت ایجاد شود تا علاوه بر اجرای عدالت، فیلم‌های تولید شده به درستی و در زمان مناسب امکان اکران پیدا کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha