• سه‌شنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۲ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 92110100594
  • منبع : نمایندگی گیلان

سراج: فساد را باید در نطفه خفه کرد/ درد مردم از تبعیض است

سراج: فساد را باید در نطفه خفه کرد/ درد مردم از تبعیض است

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: باید دست به دست هم دهیم که در مقابل افراد متخلف بایستیم، باید فساد را در نطفه خفه کنیم و با هماهنگی و همدلی اجازه ندهیم که فساد در جامعه نمایان شود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: باید دست به دست هم دهیم که در مقابل افراد متخلف بایستیم، باید فساد را در نطفه خفه کنیم و با هماهنگی و همدلی اجازه ندهیم که فساد در جامعه نمایان شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه گیلان، ناصر سراج در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بازرسی گیلان، اظهار کرد: نظارت بر بازرسی ارجحیت دارد. اگر ناظر خوبی باشیم به مرحله بازرسی نمی‌رسیم؛ نظارت یعنی به هنگام و به روز بودن.

وی افزود: سازمان طبق ماده 174 قانون اساسی سازمان بازرسی زیر نظر رییس قوه قضاییه فعالیت می‌کند. سازمان بازرسی در واقع بازوی توانمند قوه قضائیه است که این امر اهمیت بازرسی را دو چندان می‌کند.

سراج، نظارت را مقدم بر بازرسی عنوان کرد و گفت: ادراک فساد در مردم و افکار عمومی زیاد است. طبق بررسی‌های انجام شده مردم هیچ‌گاه اشتباه نمی‌کنند و درکشان از موقعیت همواره صحیح است؛ بنابراین وظیفه ما این است که به دغدغه‌های مردم بیندیشم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت بازرسی و جلوگیری از فساد تصریح کرد: تاکنون در این زمینه موفق نبوده‌ایم، مردم ما از کمبود نمی‌نالند بلکه درد مردم از تبعیض است.

وی تمامی امکانات ما متعلق به مردم است؛ بنابراین باید با کار مضاعف قدر مردم را بدانیم و جوابگوی محبت مردم باشیم.

سراج با تاکید بر تقدم کیفیت بر کمیت گفت: باید به پرونده های کیفی و دانه های درشت بیش از پرونده های کمی بپردازیم، همواره کیفیت اثربخش تر از کمیت است.

وی با اشاره به وجود پرونده‌های زمین خواری، جنگل خواری و دریا خواری در استان های شمالی گفت: نباید اجازه دهیم افراد فرصت طلب و سودجو، زمین ها، جنگل ها و دریا را تصرف کنند و به نفع خود از آن بهر برادری کنند؛ اگر از منابع کشور حراست نکنیم باید جوابگوی آیندگان باشیم.

سراج با اشاره به وجود 8 هزار شهید، 20 هزار جانباز و 25 هزار آزاده در استان گیلان گفت: این آمار با توجه به وسعت کم این استان نشان دهنده حضور مردم در عرصه های مختلف است بنابراین مسولین استانی باید قدردان این مرم که ولی نعمت ماهستند باشند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه سیف‌الله مسرور به عنوان مدیرکل جدید بازرسی گیلان معرفی و از تلاش‌های سیدحمید حسینی قدردانی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha