• شنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 92111913745
  • خبرنگار : 71234

مجلس تصویب کرد

الزام دولت به بیمه رزمندگان غیرشاغل با 12 ماه سابقه رزمندگی

الزام دولت به بیمه رزمندگان غیرشاغل با 12 ماه سابقه رزمندگی

مجلس دولت را موظف کرد که رزمندگان غیرشاغل دارای 12 ماه سابقه رزمندگی را تحت پوشش بیمه درمانی قرار دهد.

مجلس دولت را موظف کرد که رزمندگان غیرشاغل دارای 12 ماه سابقه رزمندگی را تحت پوشش بیمه درمانی قرار دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نمایندگان در ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه 93 در جلسه نوبت علنی عصر امروز (شنبه) بند الحاقی تبصره 15 را به تصویب رساندند.

براین اساس دولت موظف است رزمندگان غیرشاغل دارای 12 ماه سابقه رزمندگی و پیش‌مرگان کرد مسلمان تحت پوشش بیمه درمانی قرار دهد. اعتبارات این بند از محل ردیف بیمه ایرانیان قابل پرداخت است.

همچنین نمایندگان بند ه تبصره 15 را به تصویب رساندند که مطابق آن مقرر شد وجوه واریزی حاصل از درآمد کسر شده از دریافت حق بیمه شخص ثالث براساس فروش بیمه را خزانه‌داری کل کشور در اختیار نیروی انتظامی قرار دهد تا در امور منجر به کاهش تصادفات هزینه شود.

همچنین نمایندگان پیشنهاد جعفر قادری عضو کمیسیون تلفیق برای الحاق بد ه تبصره 15 را با 107 رای موافق، 26 رای مخالف، و 19 رای ممتنع از مجموع 211 نماینده حاضر در مجلس به تصویب رساندند.

مطابق این مصوبه حق بیمه سهم مستخدم بر کارفرما برای مستخدمان رسمی دولت که در ابتدای استخدام توسط صندوق تامین اجتماعی وصول شده است، و براساس دستورالعملی توسط وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تهیه و ابلاغ خواهد شد، به روزرسانی شده و بدون اینکه بار اضافی بر مستخدم تحمیل کند، از این صندوق به صندوق بازنشستگی منتقل خواهد شد.

یکی دیگر از مصوبات مربوط به تبصره 15، درخصوص بند الحاقی یک است که مطابق آن آیین‌نامه اجرایی مربوط به معافیت کارگاه‌های کشاورزی تحت شمول نظام صنفی کشاورزان از پرداخت سهم بیمه کارگرانی که حداکثر 5 نفر کارگر دارند، توسط جهاد کشاورزی و صندوق تامین اجتماعی ظرف یک ماه از تصویب قانون تهیه می‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha