• جمعه / ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 93021207836

یک عضو کمیسیون کشاورزی مطرح کرد

لزوم توجه به آب‌های مرزی و بارش‌های جوی در جلوگیری از بحران آب

لزوم توجه به آب‌های مرزی و بارش‌های جوی در جلوگیری از بحران آب

یک عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اگر تدبیر داشته باشیم و از علم و تخصص استفاده کنیم، می‌توانیم مانع بروز بحران آب شویم.

یک عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اگر تدبیر داشته باشیم و از علم و تخصص استفاده کنیم، می‌توانیم مانع بروز بحران آب شویم.

هدایت‌الله میرمرادزهی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عنوان کرد: در وهله اول دولت باید به صورت فوری برای رودخانه‌ها مرزی اعتبار تخصیص دهد و اجازه ندهد آب این رودخانه‌ها از کشور خارج شود.

او ادامه داد: در وهله دوم توجه به ریزش‌های جوی ضروری است چرا که ما در منطقه خشک و نیمه خشک زندگی می‌کنیم ریزش‌های جوی به صورت کوتاه و سریع است و از دسترس خارج می شود، به همین دلیل باید مقدار ریزش‌های جوی را به سمت تزریق در زمین سوق دهیم که این امر می‌تواند به وسیله سدهای کوتاه مدت و یا موارد دیگر امکان‌پذیر شود.

نماینده مردم سراوان تاکید کرد: باید این آب را تا زمانی که به آن احتیاج داریم، ذخیره کنیم اما متاسفانه هر دو مورد مغفول مانده و ما نه توانسته‌ایم آبهای مرزی را نگه داریم و نه بارش‌های جوی را ذخیره کنیم.

این عضو کمیسیون کشاورزی خاطر نشان کرد: هر جا کار آبخیزداری انجام داده‌ایم، ماندگاری روستاها بیشتر بوده و چشمه‌ها و قنوات حفظ شده است اما هرجا آبخیزداری نکردیم آب از دسترسمان خارج شده و نتوانستیم ریزش‌های جوی را مهار کنیم.

او همچنین با اشاره به لزوم استفاده از تکنولوژی‌های روز در آبیاری زمین‌های کشاورزی که راندمان آب را سه برابر می‌کند، گفت که باید بتوانیم از این تکنولوژی به خوبی استفاده کنیم.

میرمرادزهی در پایان تصریح کرد: البته باید در شهرها هم مصرف آب را تعریف شده انجام دهیم و برای مصارف غیرشرب از آب شرب استفاده نکنیم.

او همچنین پروژه انتقال آب دریا و شیرین سازی آن را مطرح کرد و گفت: این پروژه،‌پروژه‌ مهمی است که دولت باید به آن توجه کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha