• یکشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 93022114095
  • منبع : نمایندگی فارس

پایان سی‌راه در شیراز؛

بعد از چهل سال شادی به بافت تاریخی شیراز هم رسید ‌

بعد از چهل سال شادی به بافت تاریخی شیراز هم رسید ‌

ایسنا/فارس جشنواره‌ی سی‌راه که به مناسبت روز و هفته شیراز، در محله‌ی سنگ سیاه از محله‌های بافت قدیم این شهر آغاز شده بود، امروز به پایان راه رسید.

جشنواره‌ی سی‌راه که به مناسبت روز و هفته شیراز، در محله‌ی سنگ سیاه از محله‌های بافت قدیم این شهر آغاز شده بود، امروز به پایان راه رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی فارس، مدیر دفتر تسهیلگری بافت تاریخی- فرهنگی شیراز یکشنبه 21 اردیبهشت در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه با همراهی رسانه‌ها، به 70 درصد از خواسته‌هایمان از برگزاری این جشنواره رسیدیم.

مرتضی گواهی افزود: یکی از مهم‌ترین خواسته‌هایمان آشتی‌ دادن مردم شیراز با محله‌های قدیمی شهر بود که این توفیق حاصل و زمینه حضور بسیاری از شهروندان در بافت تاریخی فراهم شد.

گواهی اضافه کرد: یکی دیگر از اهدافمان بازگرداندن روح زندگی و شادی و شادابی به زندگی مردمانی است که در بافت تاریخی سکونت دارند‌ که این مهم نیز تا حدود زیادی خصوصا در محله‌ای که کار اجرایی شد، بدست آمد.

وی با بیان اینکه حدود 40 سال است که بافت تاریخی کمتر شاهد برگزاری مراسم‌ها و جشنواره‌ها بوده است، گفت: سی‌راه، سطری بود برای آغاز حرکتی نو در مسیر احیاء و رونق بافت تاریخی و امیدواریم این سطر ادامه پیدا کند.

گواهی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم در ادامه مسیر، ابتدا جشنواره‌ی سی‌راه را به شکل فصلی و در محله‌های مختلف بافت تاریخی- فرهنگی شیراز برگزار کنیم و در گام بلند بعدی، زمینه بین‌المللی شدن این جشنواره را فراهم کنیم.

مدیر دفتر تسهیلگری بافت تاریخی- فرهنگی شیراز، ضمن قدردانی از خبرگزاری‌های ایسنا، ایلنا، آریا و مهر ‌از معاونت فرهنگی شهرداری شیراز، دفتر مشاور امور جوانان استانداری فارس و شرکت عمران و بهسازی بافت‌های تاریخی فارس قدردانی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha