• چهارشنبه / ۱۱ تیر ۱۳۹۳ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 93041106783
  • خبرنگار : 71443

سفیر عراق در آمریکا: دولت عراق به دنبال کمک نظامی از ایران خواهد بود

 سفیر عراق در آمریکا: دولت عراق به دنبال کمک نظامی از ایران خواهد بود

سفیر عراق در آمریکا گفت که کشورش به دنبال کمک نظامی از مسکو و تهران برای مقابله با گروه تروریستی داعش در صورت عدم همکاری آمریکا است.

سفیر عراق در آمریکا گفت که کشورش به دنبال کمک نظامی از مسکو و تهران برای مقابله با گروه تروریستی داعش در صورت عدم همکاری آمریکا است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه هیل، لقمان فیلی سفیر عراق در آمریکا گفت: دولت عراق به دنبال کمک‌های نظامی از تهران و مسکو در صورت عدم همکاری آمریکا خواهد بود.

وی که در بنیاد کارنگی در واشنگتن صحبت می‌کرد، افزود: ما انتخاب‌های زیادی نداریم. شرایط کنونی ما را مجبور می‌کند که هر آن کس را که برای کمک به ما قدم پیش می‌گذارد انتخاب کنیم.

فیلی یک روز پس از آن این اظهارات را بیان کرده است که باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا اعلام کرد: برای کمک به مراکز دیپلماتیک آمریکا در عراق نیروهای بیشتری به این کشور ارسال خواهد کرد. این نیروها علاوه بر 300 مشاور نظامی هستند که ماه گذشته قرار شد به عراق فرستاده شوند.

عراق در طول هفته‌های گذشته به دلیل پیشروی‌های دولت اسلامی عراق و شام (داعش) با مشکلات امنیتی زیادی روبرو شده است. این گروه توانسته است کنترل برخی شهرهای شمال و غرب عراق را در اختیار بگیرد.

سفیر عراق در آمریکا همچنین گفت: بدون در نظر گرفتن اینکه چه کسی به کمک عراق خواهد آمد به عقب راندن داعش به این دلیل که این گروه توانسته است بخش زیادی از مرزهای عراق و سوریه را در اختیار بگیرد بسیار مشکل خواهد بود.

وی در ادامه هشدار داد: بغداد و یا همه جهان هدف این گروه تروریستی است چون اعضای آن خود را نمایندگان خدا می‌دانند.

به نوشته این روزنامه، عراق پیش از این بارها از آمریکا خواسته است تا نیروهای هوایی و تجهیزات نظامی هوایی شامل هلی‌کوپتر به این کشور ارسال کند اما تاکنون تنها کمک‌هایی را از روسیه پذیرفته و جت‌های جنگنده از این کشور دریافت کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha