• جمعه / ۱۳ تیر ۱۳۹۳ / ۰۹:۱۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 93041307300
  • منبع : نمایندگی فارس

اولویت شیراز در بهسازی بافت تاریخی و فرهنگی

اولویت شیراز در بهسازی بافت تاریخی و فرهنگی

ایسنا/فارس نماینده اسکان بشر سازمان ملل در ایران با بیان اینکه بافت تاریخی شیراز با سایر کلانشهرها متفاوت است، گفت: شیراز در بحث بهسازی بافت تاریخی و فرهنگی در اولویت است.

نماینده اسکان بشر سازمان ملل در ایران با بیان اینکه بافت تاریخی شیراز با سایر کلانشهرها متفاوت است، گفت: شیراز در بحث بهسازی بافت تاریخی و فرهنگی در اولویت است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، سیامک مقدم بعدازظهر پنج‌شنبه 12 تیرماه در دیدار با شهردار شیراز گفت: بافت تاریخی شیراز بر خلاف دیگر کلان شهرها یکدست است و به دلیل وسعت زیاد آن می‌توان کارهای مختلفی را انجام داد.

وی ادامه داد: خوشبختانه کارهای مختلفی در بافت تاریخی و فرهنگی شیراز انجام شده و قدم‌های مثبتی در این راستا برداشت شده است.

نماینده اسکان بشر سازمان ملل در ایران با اشاره به اینکه شهرداری‌ها می‌توانند منابع درآمدی پایدار از طریق بافت‌های تاریخی و فرهنگی داشته باشند، گفت: با تدوین یک برنامه مناسب می‌توانیم شاهد ایجاد اشتغال و درآمد برای شهر و شهرداری باشیم.

مقدم ادامه داد: فعالیت‌های ما متناسب با درخواست‌های شما‌ست و باید در مرحله اول خواسته‌های شهر شیراز را در خصوص وضعیت بافت بدانیم و سپس برنامه ریزی کنیم.

وی تاکید کرد: یکی از برنامه‌های این مجموعه تغییرات شهرها بر اساس تغییرات اقلیمی است که جای امید فراوان است که این طرح در ایران به خوبی جواب بدهد.

نماینده اسکان بشر سازمان ملل در ایران با بیان اینکه شکوفایی شهری از دیگر برنامه‌های ما‌ست، گفت: وضعیت شهرها از لحاظ کیفیت زندگی مورد بررسی قرار می‌گیرد و خوشبختانه وضعیت کیفیت زندگی شهری در شیراز مناسب است.

مقدم تأکید کرد: در بحث حاشیه نشینی شهر شیراز کارهای خوبی انجام شده و حضور و مشارکت مردم در انجام کارهای مختلف جای تشویق دارد و امروز دستگاه‌های مختلفی در شیراز وارد بحث ساماندهی محلات شده‌اند.

وی ادامه داد: اما در بحث بافت تاریخی و فرهنگی باید به جذب گردشگر و ارتقاع سطح زندگی ساکنین این مناطق توجه داشت.

نماینده اسکان بشر سازمان ملل در ایران تاکید کرد: بحث مقاوم سازی بناهای تاریخی از دیگر توانمندی‌های دفتر اسکان سازمان ملل در ایران است که شیراز با داشتن این تعداد بنای تاریخی به طور حتم می‌تواند ممکن باشد.

مقدم یادآور شد: از طرفی باید به ایجاد یک رصدخانه شهری توجه شود که به طور حتم در توسعه و پیشرفت شهر لازم است و در این خصوص سازمان اسکان بشر می‌تواند همکاری لازم را داشته باشد.

‌انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha