• شنبه / ۱۴ تیر ۱۳۹۳ / ۰۰:۳۵
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 93041407603
  • خبرنگار : 71191

در صورت تأمین شدن اعتبار

حجره‌های میدان نقش جهان استحکام‌بخشی می‌شوند

حجره‌های میدان نقش جهان استحکام‌بخشی می‌شوند

مدیر پایگاه میراث فرهنگی میدان نقش جهان اصفهان گفت: در صورت تأمین شدن اعتبار، حجره‌های قرارگرفته بین مسجد امام (ره) و بازار قیصریه، استحکام‌بخشی می‌شوند.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی میدان نقش جهان اصفهان گفت: در صورت تأمین شدن اعتبار، حجره‌های قرارگرفته بین مسجد امام (ره) و بازار قیصریه، استحکام‌بخشی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار سرویس میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پس از انقلاب اسلامی مرحوم دکتر باقر آیت‌الله‌زاده شیرازی طرحی را برای دو طبقه کردن حجره‌های میدان نقش جهان در اصفهان ارائه کرد که از سال 1386 اجرایی کردن آن آغاز و سال 1388 عملیات آن تکمیل شد؛ اما از همان زمان، هشدارهایی نسبت به وارد شدن آسیب به حجره‌های قرارگرفته در طبقه‌ی اول میدان نقش جهان توسط مغازه‌داران این میدان و برخی کارشناسان حوزه‌ی میراث فرهنگی مطرح شد.

فریبا خطابخش که از حدود دوماه پیش مدیریت پایگاه میراث فرهنگی میدان نقش جهان اصفهان را برعهده گرفته است، با اشاره به این‌که نمی‌داند در برنامه‌هایی که برای این پایگاه میراث فرهنگی در سال جاری پیش‌بینی شده، بحث استحکام‌بخشی این حجره‌ها مطرح شده است یا خیر، گفت: ما همه‌ی تلاش خود را می‌کنیم تا با گرفتن اعتبار مناسب، هرچه زودتر عملیات استحکام‌بخشی حجره‌های قرارگرفته بین مسجد امام (ره) تا مسجد شیخ‌لطف‌الله و بازار قیصریه را انجام دهیم.

وی با رد کردن وجود مشکلاتی که برخی مغازه‌داران میدان امام (ره) نسبت به وجود آن‌ها در حجره‌های‌شان هشدار داده‌اند، اظهار کرد: خوشبختانه تا کنون هیچ مشکلی، مغازه‌های طبقه‌ی اول این میدان را تهدید نکرده است.

او با اشاره به ارائه‌ی طرح دو طبقه کردن حجره‌های میدان نقش جهان در دهه‌ی 70 توسط مرحوم دکتر باقر آیت‌الله‌زاده شیرازی، افزود: آن زمان، دکتر شیرازی در طرح استحکام‌بخشی حجره‌ها، این طرح را برای حجره‌های قرارگرفته بین مسجد امام (ره) تا عمارت عالی‌قاپو اجرایی کرد و ستون‌ها و دیوارهای این حجره‌ها آهن‌کشی شدند. براساس همان طرح، قصد داریم با تأمین اعتبار مناسب فاز نخست آهن‌کشی ستون و دیوار حجره‌های قرارگرفته بین مسجد امام (ره) تا شیخ‌لطف‌الله و بازار قیصریه را آغاز کنیم.

انتهای پیام

وضعیت نابسامان حجره‌های میدان نقش جهان

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha