• شنبه / ۲۱ تیر ۱۳۹۳ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 93042112015
  • منبع : نمایندگی سمنان

تنسیق بالغ بر 130 هزار هکتار از مراتع استان سمنان

تنسیق بالغ بر 130 هزار هکتار از مراتع استان سمنان

ایسنا/سمنان مدیر اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از تنسیق و تجدید ممیزی بیش از 130 هزار هکتار از مراتع این استان در سال جاری خبر داد.

مدیر اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از تنسیق و تجدید ممیزی بیش از 130 هزار هکتار از مراتع این استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، علی اصغر جلالی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این مهم در 8 شهرستان این استان انجام می‌شود، افزود: این تجدید ممیزی به منظور شناسایی دامداران واقعی برای مدیریت هرچه بهتر مراتع استان سمنان و با هدف بهره‌برداری مناسب و اصولی از مراتع و منابع پایه آب و خاک انجام می شود.

وی ادامه داد: در این طرح بر اساس تقاضای بهره‌برداران، مراتعی که قبل از انقلاب اسلامی و یا در دهه 60 نیز ممیزی شده بودند نیز به همراه سامانه‌های عرفی از مراتع میان بند، ییلاقی و قشلاقی استان سمنان شناسایی و مورد تجدید ممیزی قرار می‌گیرند.

مدیر اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اظهارکرد: ممیزی سامانه‌های ییلاق استان، اطلاع رسانی شده و در این راستا اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مبادرت به تشکیل اکیپ ممیزی مرتع کرده است .

وی گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان شهریورماه ممیزی مراتع ییلاقی و میانبند استان به پایان رسیده و چنانچه اعتبارات مصوب تخصیص یابد، تا پایان سالجاری ممیزی مراتع قشلاقی استان نیز به اتمام خواهد رسید.

مدیر اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: اجرای این پروژه در قالب طرح ملی مدیریت پایدار مراتع و با هدف شناسایی و تعیین صلاحیت بهره‌برداران ذیحق، صدور پروانه مرتعداری و تعیین شرایط و ضوابط بهره‌برداری منطقی از مراتع و بر اساس وضع اکولوژی، پوشش گیاهی و عرف بهره‌برداری اجرا می شود.

جلالی یادآور شد: زمان ورود و خروج دام و همچنین تعداد دام‌های مجاز در هر فصل از طریق اجرای این طرح مشخص می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha