• شنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 93051104335
  • منبع : استانداری تهران

جمع‌آوری 1122 معتاد پرخطر از تهران

جمع‌آوری 1122 معتاد پرخطر از تهران

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران از جمع‌آوری یک‌هزار و 122 معتاد متجاهر و پرخطر از سطح شهر تهران خبر داد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران از جمع‌آوری یک‌هزار و 122 معتاد متجاهر و پرخطر از سطح شهر تهران خبر داد.

به گزارش سرویس«شهری» ایسنا، محمدرضا آذرنیا با اشاره به طرح ضربتی جمع‌آوری معتادان پرخطر در سطح شهر تهران گفت: این عملیات از یک مرداد ماه امسال آغاز و با هماهنگی در دستگاه های عضو شورا از جمله دستگاه قضایی، پلیس مبارزه با مواد مخدر، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان بهزیستی و تشکل‌های مردم نهاد یک هزار و 122 معتاد از سطح شهر جمع‌آوری و به مراکز ماده 16 انتقال داده شد.

وی ادامه داد: 440 تن از این معتادان پرخطر در مناطق آلوده صادقیه، فرحزاد، اتوبان چمران، نیایش و دهکده المپیک و محله کن بودند. همچنین 420 معتاد دیگر از منطقه مولوی، پامنار، هرندی، ترمینال جنوب، نازی آباد و چهارراه سیروس جمع آوری شدند.

به گفته دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران 104 معتاد در منطقه شهر ری و 158 معتاد نیز از مناطق آلوده شمیرانات جمع آوری شده اند.

آذرنیا تاکید کرد: با توجه به نارضایتی شدید شهروندان از وجود معتادان پرخطر در سطح شهر تهران تا پاکسازی کامل شهر، عملیات جمع‌آوری به تدریج ادامه دارد.

همچنین هدایت‌الله جمالی‌پور - معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به ویژگی‌های فرهنگی، مذهبی شهرستان ری بیان داشت: جوانان و مردم شهر ری به واسطه ویژگیهای فرهنگی، مذهبی این شهر با آسیب های اجتماعی کمتری نسبت به سایر شهرها مواجه هستند.

وی افزود: در بررسی‌های میدانی که انجام شده و امروز هم در بین دستگیر شدگان کارتن خواب و معتاد دیده می شود اکثر افرادی که در سطح شهرستان مرتکب بزه، سرقت، آدم ربایی و یا کارتن خواب و معتاد بی‌خانمان هستند مهاجر از سطح تهران و شهر های اطراف اند که متاسفانه بعلت موقعیت ویژه شهر ری و نزدیکی آن به شهر تهران تمام معضلات تهران از جمله کارتن خوابها و معتادین به این شهر سرازیر می شوند.

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به طرح جمع‌آوری معتادین پرخطر و خرده فروشان مواد مخدر در سطح شهرستان ری بیان داشت: مردم شهر ری هر روز طی تماس و یا در ملاقات های حضوری درخواست جمع آوری کارتن خوابها و معتادین و خرده فروشان مواد مخدر را از سطح شهر داشتند شورای تامین شهرستان در راستای اجابت درخواست مردم مصوب کرد نیروی انتظامی طرح جمع‌آوری کارتن‌خوابها و معتادین پرخطر را در سطح شهرستان ری اجراء کند که تا کنون 280 نفر از این افراد جمع آوری شده اند که برای طی مراحل قانونی تحویل مرکز شفق داده می شوند تا پس از پایش به مراکز نگهداری مربوطه انتقال یابند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha