• جمعه / ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 93051707899
  • منبع : نمایندگی گیلان

نماینده مردم رودسر و املش:

جهاددانشگاهی می‏‌تواند در چارچوب علمی و دانشگاهی مسائل را ارزیابی کند

جهاددانشگاهی می‏‌تواند در چارچوب علمی و دانشگاهی مسائل را ارزیابی کند

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: جهاددانشگاهی به عنوان نهادی برخاسته از انقلاب بر پایه‌ ارزش‌های اسلامی بنا شده است.

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: جهاددانشگاهی به عنوان نهادی برخاسته از انقلاب بر پایه‌ ارزش‌های اسلامی بنا شده است.

محمدمهدی رهبری املشی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، با بیان این‌که «جهاددانشگاهی نهادی است که می‌تواند در توسعه کشور با مدیریت جهادی که مدنظر مقام معظم رهبری است، نقش مهمی داشته باشد» اظهار کرد: جهاددانشگاهی به عنوان نهادی برخاسته از انقلاب بر پایه‌ ارزش‌های اسلامی بنا شده است که توانست یک روش جدید از کار دانشگاهی با روحیه جهادی ارائه کند که نتیجه‌ آن ارتقا و تکامل فعالیت‌های علمی و فرهنگی در سطح دانشگاه‌ها و متعاقب آن تولید علم و ثروت در راستای قطع وابستگی‌های علمی و اقتصادی بوده است.

وی با اشاره به این‌که «جهاددانشگاهی می‏‌تواند در چارچوب علمی و دانشگاهی مسائل را ارزیابی کند و در آن راستا با سلاح علم و برنامه‏‌های تئوری مدون زمینه رشد استعدادها را فراهم کند» افزود: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی می‏‌تواند با جذب جوانان مستعد و انتقال مفاهیم اسلامی و علوم روز دنیا زمینه تقویت روحیه خودباوری و پیشرفت و توسعه کشور را فراهم کند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی درخصوص نقش جهاددانشگاهی در ترویج فرهنگ اسلامی، اضافه کرد: جهاددانشگاهی در ترویج فرهنگ اسلامی نقش بسزایی دارد و دانشجویان با فعالیت‏‌های دینی و مذهبی که در دانشگاه‏‌ها انجام می‏‌دهند می‏‌توانند در جهت ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی و دینی کشور تلاش کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این‌که «جهاددانشگاهی نهادی است که مدیریت جهادی و همچنین دید علمی و فنی هر دو را با هم دارد» گفت: بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات همه از بخش‌های مورد نیاز توسعه کشور است که جهاددانشگاهی به عنوان یکی از نهادهای دانش بنیان می‌تواند با مدیریت جهادی تاثیری بسیاری در توسعه کشور داشته باشد.

رهبری املشی با اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی واحد گیلان، ادامه داد: جهاد دانشگاهی استان نیز می‌تواند در مسائل کشاورزی نظیر برنج و چای ورود کارشناسانه داشته باشد و به رونق این بخش کمک کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha