• سه‌شنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 93061106392
  • خبرنگار : 71413

نسخه انگلیسی «کتابخانه عجیب» موراکامی منتشر می‌شود

نسخه انگلیسی «کتابخانه عجیب» موراکامی منتشر می‌شود

«هاروکی موراکامی»، رمان‌نویس سرشناس ژاپنی کتاب «کتابخانه عجیب» را به زبان انگلیسی منتشر می‌کند.

«هاروکی موراکامی»، رمان‌نویس سرشناس ژاپنی کتاب «کتابخانه عجیب» را به زبان انگلیسی منتشر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «کتابخانه عجیب» نام داستانی از هاروکی موراکامی، خالق «کافکا در کرانه» است که با فرا رسیدن کریسمس به زبان انگلیسی روانه بازار کتاب خواهد شد.

«کتابخانه عجیب» سال 2008 به زبان ژاپنی منتشر شد و قرار است دوم دسامبر 2014 با تصاویر و طراحی جدید به زبان انگلیسی به چاپ برسد. «تد گوسن»، مترجم این کتاب از موراکامی است که در قالب داستان‌کوتاه به نگارش درآمده و درباره چوپانی است که به خوردن مغز پسران جوان علاقه‌مند است.

این نویسنده برنده جوایز «فرانتس کافکا» و «فرانک اوکانر» اخیرا در جلسه‌ای کتابخوانی در لندن جمعیت کثیری را به خود جذب کرد که برخی از آنان حتی تا 18 ساعت برای شرکت در این رویداد در صف منتظر ایستادند.

موراکامی

به گزارش گاردین، انتشار «کتابخانه عجیب» پس از نخستین دیدار موراکامی از لندن طی یک دهه گذشته صورت می‌گیرد. وی در ماه اوت برای رونمایی از ترجمه «سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های سفرش» راهی انگلیس شد. کتابفروشی‌های لندن برای ارائه جدیدترین رمان این نویسنده ژاپنی تا نیمه‌شب فعالیت داشتند. وی از چهره‌های ادبی معروفی بود که در جشنواره بین‌المللی کتاب ادینبورگ حضور داشت.

کتاب‌های موراکامی 65 ساله که بیشتر سبک سورئال دارند، به بیش از 40 زبان دنیا ترجمه شده‌اند. هر سال نام این نویسنده به عنوان یکی از نامزدهای نوبل ادبیات برسرزبان‌ها می‌افتد اما او هنوز موفق به کسب این افتخار نشده است.

هاروکی موراکامی از برجسته‌ترین نویسندگان معاصر است که «کافکا در کرانه»، «جنگل نروژی» و «1Q84» از معروفترین کتاب‌هایش هستند. وی اخیرا با آخرین کتاب خود «سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های سفرش» بار دیگر شوری در دنیای نشر و ترجمه به پا کرد. کتابفروشی‌های ژاپن برای فروش این رمان تا چند روز به صورت شبانه‌روزی فعالیت داشته‌اند و بسیاری از ناشران خارجی برای خرید حق چاپ ترجمه‌ی این اثر با هم به رقابت پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha