• دوشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 93070704311
  • خبرنگار : 71356

دادستان سابق تهران:

تصمیم دیوان عالی درباره کهریزک را بر روی چشم می‌گذارم

تصمیم دیوان عالی درباره کهریزک را بر روی چشم می‌گذارم

دادستان سابق تهران گفت: دیوان عالی کشور هر تصمیمی در رابطه با پرونده کهریزک بگیرد آن را بر روی چشم می‌گذارم و اجرا می‌کنم.

دادستان سابق تهران گفت: دیوان عالی کشور هر تصمیمی در رابطه با پرونده کهریزک بگیرد آن را بر روی چشم می‌گذارم و اجرا می‌کنم.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سعید مرتضوی در حاشیه ختم والده آیت‌الله هاشمی شاهرودی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده‌های خود، گفت: ما به دادسرا رفتیم، جواب دادیم و منتظر تصمیم هستیم و هنوز تاریخ دیگری برای مراجعه مشخص نشده است.

دادستان سابق تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پرونده شما به وزارت اطلاعات ارجاع شده است یا خیر؟ گفت: خیر. پرونده تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی را به حفاظت اطلاعات قوه قضاییه داده بودند و این مرجع هم در حال رسیدگی و تهیه گزارش است. آقای ترک همدانی از جمله وکلایی هستند که ادعا دارند حفاظت اطلاعات قوه قضاییه صلاحیت رسیدگی و انجام تحقیقات در هیچ پرونده قضایی را ندارند و از این جهت مدعی شدند که پرونده باید به وزارت اطلاعات یا مرجع دیگری که صلاحیت دارد ارجاع شود.

مرتضوی ادامه داد: هم ما و هم قوه قضاییه معتقدیم که بر اساس صراحت قانون اساسی، رییس قوه قضاییه حق دارد حفاظت اطلاعات قوه قضاییه را تشکیل دهد و پرونده‌های مورد نظر را برای انجام تحقیقات به آنجا بفرستد. الان بیش از یک دهه است که حفاظت اطلاعات قوه قضاییه دارد فعالیت می‌کند و تاکنون به پرونده‌های مهم‌تر از این هم رسیدگی کرده است و گزارش آن در دادگاه‌ها و دیوان عالی کشور مورد قبول است.

دادستان سابق تهران اظهار کرد: با توجه به اینکه ما می‌دانیم در پرونده تامین اجتماعی حتی یک مورد خلاف قانون رخ نداده لذا حفاظت اطلاعات قوه قضاییه، وزارت اطلاعات یا هر مرجع دیگری هر چه تحقیقات کنند بیشتر حقیقت روشن می‌شود و ما از این موضوع استقبال می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده کهریزک، گفت: این پرونده در شعبه 9 دیوان عالی کشور در حال رسیدگی است و هر تصمیمی که این مرجع به عنوان عالی‌ترین مرجع قضایی بگیرید روی چشم می‌گذاریم و ‌آن را اجرا می‌کنیم.

مرتضوی درباره گزارش تحقیق و تفحص مجلس از تامین اجتماعی، گفت: من توضیح دادم که در این گزارش گفته شده است ما 137 شرکت به بابک زنجانی دادیم. ما می‌گوییم اشکال ندارد آقای بازپرس! شما سند یک شرکت را که به بابک زنجانی واگذار شده است بیاورید. الان هم که یک سال است بابک زنجانی در زندان است و اگر حتی یک مورد شرکت از تامین اجتماعی به بابک زنجانی واگذار شده است، سند آن را ارائه کنید.

دادستان سابق تهران افزود: به ما می‌گویند 10 رقم زمین به یک مجموعه داده‌ایم. ما می‌گوییم دروغ است. اگر یک متر زمین در دوره من به فروش رفته سند آن را بیاورید. می‌گویند ما 150 میلیون تومان به صداوسیما داده‌ایم در حالیکه هم صداوسیما حساب و کتاب دارد و هم حساب تامین اجتماعی مشخص است. ضمن اینکه با بررسی مشخص شده این ادعا دروغ است.

وی اظهار کرد: اگر یک مورد پیدا کردند که پرداخت و واگذاری غیرقانونی وجود دارد سند آن را بیاورند تا ما پاسخ دهیم.

مرتضوی درباره پرونده شکایت فاضل لاریجانی از او نیز گفت که این پرونده در دادسرا و در جریان رسیدگی است.

دادستان سابق تهران در پاسخ به این سوال که آیا در جلسات دفتر ولنجک با آقای احمدی‌نژاد شرکت می‌کنید یا خیر؟ گفت: من با ایشان ملاقات دارم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha