• دوشنبه / ۵ آبان ۱۳۹۳ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 93080502271
  • منبع : نمایندگی گیلان

حریق خودرو، بیشترین آتش سوزی‌های رشت در ماه مهر

حریق خودرو، بیشترین آتش سوزی‌های رشت در ماه مهر

ایسنا/گیلان مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: بیشترین آمار آتش سوزی‌ها مربوط به خودروهای داخلی آن هم از نوع پژو و پراید است که طی تحقیقات به عمل آمده ۶۱ درصد علت این آتش سوزی‌ها اتصالی در سیستم سیم کشی خودرو بوده است.

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: بیشترین آمار آتش سوزی‌ها مربوط به خودروهای داخلی آن هم از نوع پژو و پراید است که طی تحقیقات به عمل آمده ۶۱ درصد علت این آتش سوزی‌ها اتصالی در سیستم سیم کشی خودرو بوده است.

علی مقصودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه گیلان، با بیان اینکه بیشترین آمار آتش سوزی‌های شهر رشت در ماه مهر مربوط به حریق خودرو بوده است اظهارکرد: این درحالیست که مصوبه نصب کپسول آتش‌نشانی روی خودروهای داخلی برای سومین بار با مهلت گرفتن خودروسازان به ابتدای سال ۹۴ موکول شده است.

وی افزود: در بیشتر آتش سوزی‌های خودرو اگر فقط یک کپسول آتش نشانی کوچک در خودرو باشد و در همان لحظات نخستین شروع آتش سوزی به طور صحیح به کار گرفته شود، می‌تواند زمینه کاهش خسارت را فراهم کند.

وی با بیان اینکه آتش سوزی خودروها در مهرماه سالجاری گوی سبقت را از سایر آتش سوزی‌ها در شهر رشت ربوده است تصریح کرد: بیشترین آمار آتش سوزی‌ها مربوط به خودروهای داخلی آن هم از نوع پژو و پراید است که طی تحقیقات به عمل آمده ۶۱ درصد علت این آتش سوزی‌ها اتصالی در سیستم سیم کشی خودرو بوده است.

کپسول آتش نشانی؛ یک ضرورت

وی خاطرنشان کرد: ضرورت وجود کپسول اطفای حریق داخل هر خودرو انکارناپذیر است و در آتش سوزی‌ها به کارگیری از آن اهمیت شایانی دارد و به راحتی می‌تواند از بروز خسارات مالی و تلفات جانی جبران‌ناپذیر جلوگیری کند که به همین واسطه به رانندگان توصیه می‌کنیم داخل هر خودرو یک خاموش‌کننده کوچک داشته باشند و البته طرز استفاده از آن را نیز آموزش ببینند تا به محض احساس آتش‌سوزی با استفاده از خاموش‌کننده، حداقل از شعله‌ور شدن آتش جلوگیری کرده و از بروز یک آتش سوزی که ممکن است جان سرنشینان را به خطر بیندازد جلوگیری کنند و منتظر نصب کپسول آتش نشانی بر روی خودروها از سوی خودرو سازان نباشند .

تجربه‌های تلخ

راننده‌ای که خودرویش در آتش بی احتیاطی خاکستر شده بود در این باره گفت: آتش سوزی خیلی سریع از قسمت جلوی خودرو اتفاق افتاد و من بلافاصله توقف کردم و از خودرو خارج شدم و اگر کپسول آتش نشانی داشتم، آتش را خاموش می‌کردم، نتوانستم کاری بکنم و در کمال ناباوری نظاره‌گر سوختن خودرویم بودم که سوخت و خاکستر شد، خوشبختانه این آتش سوزی تلفات جانی نداشت کما اینکه این حادثه می‌توانست قربانیانی نیز داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha