• چهارشنبه / ۷ آبان ۱۳۹۳ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 93080703861
  • خبرنگار : 71191

از مقبره‌ «کوروش» فاصله بگیرید

از مقبره‌ «کوروش» فاصله بگیرید

محوطه‌ی جهانی «پاسارگاد» باز است و همه‌ گردشگران مشروط به رعایت فاصله، می‌توانند از آن بازدید کنند.

محوطه‌ی جهانی «پاسارگاد» باز است و همه‌ گردشگران مشروط به رعایت فاصله، می‌توانند از آن بازدید کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس میراث فرهنگی ایسنا‌، در اعلامی که به برخی از تورلیدرها و آژانس‌ها شده است، گفته‌اند مقبره‌ی کوروش از امروز (چهارشنبه)‌ تا نهم آبان با هدف مرمت این بنای جهانی تعطیل است.

در حالیکه محمد کاظم بهادری - مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس - در این‌باره به خبرنگار ایسنا اعلام کرد: محوطه‌ جهانی پاسارگاد باز است و مردم از همه قسمت‌های آن می‌توانند بازدید کنند، اما بازید از مقبره‌ی کوروش تا حدود پنج متری آن امکان دارد.

او گفت: از سه روز گذشته عملیاتی برای ایجاد کانال‌های تاسیساتی، نورپردازی و ایجاد رمپ برای معلولان در کنار پلکان‌های مقبره آغاز شده است که تا حدود دو ماه آینده به طول می‌کشد. اما این عملیات به گونه‌ای نیست که مردم نتوانند به هیچ عنوان از مقبره بازدید کنند، گردشگران داخلی و خارجی می‌توانند تا حدود پنج متری مقبره بروند، اما نزدیک‌تر از آن با توجه به بحث ایمنی گردشگران امکان ندارد.

وی درباره اعلام تعطیلی که به لیدرهای برخی از گروه‌های گردشگری شده است، نیز گفت: با توجه به اینکه تور لیدرها و آژانس‌ها برای بازدید از این محوطه بلیت خریداری می‌کنند، براساس پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به آنها اعلام شد که عملیات مرمتی و حفاظتی در محوطه پاسارگاد و در مقبره کوروش در حال انجام است و اگر تمایل به دیدن این محوطه را در کنار دیگر بخش‌های پاسارگاد دارند، می‌توانند قدری دورتر از معمول این مقبره را بازدید کنند. قصد ما فقط جلوگیری از هرنوع اعتراض بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۷ ۱۸:۲۴

بارها ميديدم که مردم هر روز چند بار منار جنبون رو تکون تكون مي‌دادند .. يا همين آرامگاه کورش رو ميرن بالاي پله هاش برا عکس يادگاري .. يا حتي تو شوش بر بالاي ستونهاي کاخ آپادناي کوروش تصوير يادگاري ميگرفتند .. حتي در مورد بقعه ها و امامزاده ها هم وضع به همين منوال بود و بيشتر فضاهاي طبيعي يا تاريخي اطراف اونها رو تخريب ميکردند .. والا اين وضعيت در هيچ کجاي دنيا مردم براي بازديد از آثار تاريخي مذهبي و باستاني شون بر بالاي اين آثار براي گرفتن تصوير و عکس يا همان فرتور نميرن بجز در اين کشور عزيزمون که انشالله با وضع قوانين جديد وضعيت بهتر بشه

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۷ ۲۲:۲۸

لطفا تحقيق کنيد و از مسئولين ذيربط بپرسيد چرا در تاريخ هفتم ابانماه سال جاري از کليه بازديدکنندگان مقبره کورش کارت شناسايي ميخواستند و کارت شناسايي بازديدکنندگان را اسکن ميکردند؟

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۷ ۲۳:۱۱

اي کاش بعد از اين دور آرامگاه کوروش رو شيشه اي، چيزي بکشن

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۷ ۲۳:۳۴

تا ميتوانيد توريست جذب كنيد

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۰۰:۰۵

همين موقع که بزرگداشت کوروش کبيرهست ازاين کاراميکنن

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۹ ۰۰:۱۸

درود بر کوروش بزرگ