• شنبه / ۲۴ آبان ۱۳۹۳ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 93082412316
  • منبع : نمایندگی سمنان

گنجینه نسخ خطی در کتابخانه‌های سمنان و شاهرود راه‌اندازی می‌شود

گنجینه نسخ خطی در کتابخانه‌های سمنان و شاهرود راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/سمنان ‌مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از عضویت 8.5 درصدی جمعیت استان سمنان در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.

‌مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از عضویت 8.5 درصدی جمعیت استان سمنان در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سمنان، علیرضا شاه‌حسینی با بیان این‌که بالغ بر 52 هزار نفر در کتابخانه‌های استان عضو هستند که این تعداد 8.5 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: بر اساس سند توسعه باید میزان عضویت بر اساس جمعیت به 35 درصد برسد.

وی از وجود 64 باب کتابخانه عمومی در سطح استان خبر داد و گفت: تعداد 46 باب از این کتابخانه به صورت نهادی اداره می‌شود و 16 باب به صورت مشارکتی و تنها دو کتابخانه به صورت مستقل اداره می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان را بالغ بر 29 هزار و 41 مترمربع عنوان کرد و افزود: بر اساس شاخص مساحت، استان سمنان دارای رتبه خوبی بوده و بعد از استان یزد در مرتبه دوم قرار دارد.

شاه حسینی اظهار کرد: از 64 کتابخانه عمومی فعال موجود در استان، 56 باب از این کتابخانه‌ها شهری و روستایی، دارای بخش مستقل کودک بوده و تعداد 8 باب از این کتابخانه نیز دارای بخش مستقل مرجع هستند.

وی از وجود یکصد جلد نسخه خطی در کتابخانه‌های عمومی این استان خبر داد و اظهار کرد: با همکاری میراث فرهنگی استان، گنجینه نسخ خطی در کتابخانه‌های سمنان و شاهرود راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان این‌که در هفته کتاب در سه کتابخانه مرکزی استان و هم‌چنین کتابخانه امام خمینی و مهر شاهرود، بخش استان‌شناسی افتتاح می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر در 12 باب کتابخانه استان بخش استان‌شناسی راه‌اندازی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هم‌چنین از وجود 12 ایستگاه مطالعه در شهرستان‌های سمنان، گرمسار، دامغان و شاهرود خبر داد و افزود: در هفته کتاب نیز 2 ایستگاه مطالعه در شهرستان‌های مهدیشهر و آرادان افتتاح می‌شود.

اهدا 15 هزار جلد کتاب از سوی مردم به کتابخانه‌ها

شاه‌حسینی با بیان این‌که طی یکسال گذشته تعداد 15 هزار جلد کتاب توسط سازمان‌ها، نهادها و مردم به کتابخانه‌های استان اهداء شده است، خاطرنشان کرد: ارزش ریالی این تعداد کتاب اهدایی بالغ بر 600 میلیون ریال بوده است.

وی از اجرای برنامه‌های متعدد در هفته کتاب و کتابخوانی در سطح استان خبر داد و گفت: مراسم بزرگداشت خادمان فرهنگ مکتوب در مرکز استان و شهرستان‌ها، دیدار کتابداران با ائمه جمعه، گلباران مزار شهدا، رونمایی از تمبر یادبود 50 امین سالگرد تاسیس اولین کتابخانه عمومی سمنان، عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان و عضویت نیم بها در کتابخانه مرکزی استان و... از جمله برنامه‌های این هفته است.

رونمایی از 30 کتاب در هفته کتاب

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هم‌چنین با بیان این‌که در هفته کتاب از 10 عنوان کتاب مؤلفین استان رونمایی می‌شود، ادامه داد: در این هفته از 20 عنوان کتاب در موضوعات دفاع مقدس نیز با مشارکت بنیاد شهید و اداره کل حفظ آثار استان رونمایی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha