• یکشنبه / ۲۸ دی ۱۳۹۳ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 93102815126
  • خبرنگار : 71452

آینده بهتر برای تبلیغات دیجیتال

ساخت بیلبوردهای غول‌پیکر سه‌بعدی بی‌نیاز از عینک

ساخت بیلبوردهای غول‌پیکر سه‌بعدی بی‌نیاز از عینک

محققان اتریشی فناوری جدید صفحات نمایشی را توسعه داده‌اند که می‌تواند برای ساخت بیلبوردهای غول‌پیکر سه‌بعدی بی‌نیاز از عینک‌های مخصوص مورد استفاده قرار بگیرد.

محققان اتریشی فناوری جدید صفحات نمایشی را توسعه داده‌اند که می‌تواند برای ساخت بیلبوردهای غول‌پیکر سه‌بعدی بی‌نیاز از عینک‌های مخصوص مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، شرکت TriLite با همکاری دانشگاه فناوری وین فناوری جدیدی را توسعه داده‌اند که شامل محو خط بین صفحه نمایش سه‌بعدی و هولوگرام است که در آن صدها تصویر مختلف در زوایایی متفاوت بازتابانده می‌شوند.

این فناوری آینده تبلیغات دیجیتال محسوب می‌شود؛ پیکسل‌های سه‌بعدی (Trixels) از ترکیب آینه و لیزر برای تولید هر پرتو استفاده می‌کند و پرتوهای منفرد نور بصورت مستقیم به چشم بیننده تابانده می‌شود.

وضوح تصویری زاویه‌ای به گونه‌ای است که چشم چپ بیننده تصویر متفاوتی از چشم راست را دریافت می‌کند.

این صفحه نمایش سه‌بعدی جدید بقدری روشن و واضح است که امکان استفاده از آن برای ساخت بیلبوردهای‌ غول‌پیکر و کاربرد در روشنایی روز نیز وجود دارد.

محققان در حال حاضر نمونه اولیه‌ای از این صفحه نمایش طراحی کرده‌اند و تا اواسط سال جاری میلادی نمونه دیگری از آن ساخته خواهد شد؛ پیش‌بینی می‌شود که نمونه تجاری صفحه نمایش سه‌بعدی تا اواسط سال 2016 به بازار عرضه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha