• چهارشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 93110804432
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمانشاه:

بازگشت اشیاء «خوروین» قاچاقچیان را ناامید کرد

بازگشت اشیاء «خوروین» قاچاقچیان را ناامید کرد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: موفقیت میراث‌فرهنگی در بازگرداندن اشیاء تاریخی «خوروین»، قاچاقچیان را برای خروج اشیاء تاریخی از کشور ناامید کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: موفقیت میراث‌فرهنگی در بازگرداندن اشیاء تاریخی «خوروین»، قاچاقچیان را برای خروج اشیاء تاریخی از کشور ناامید کرده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، «علی فعله‌گری» در نهمین جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به موفقیت اخیر سازمان میراث فرهنگی کشور در باز‌گرداندن 400 قلم اشیاء تاریخی با قدمت سه هزار سال منتسب به «خوروین» بعد از 40 سال پیگیری، ضمن تبریک به دوست‌داران میراث‌فرهنگی کشور، اظهار کرد: در این‌گونه پرونده‌ها که حیثیت بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران مطرح است، بازخورد جهانی آن در مجامع بین‌المللی بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: چنین موفقیت‌هایی سبب ناامید شدن قاچاقچیان اشیاء تاریخی برای خروج میراث‌فرهنگی ما از کشور خواهد شد، زیرا دیگر کسی راغب به خریداری این اشیاء نخواهد شد.

«فعله‌گری» در ادامه با بیان اینکه بر اساس اعلام سازمان‌های معتبر جهانی رتبه ایران در میان 140 کشور گردشگرپذیر دنیا به لحاظ داشتن جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، نهم جهان است، گفت: صنعت گردشگری یکی از پول‌سازترین و اشتغالزاترین صنایع دنیا است که بسیار زودبازده است.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی اقتصاد کشور و با توجه به کاهش بهای جهانی نفت خام، گردشگری می‌تواند در خدمت اقتصاد کشور قرار گیرد و موتور محرکه رشد اقتصادی شود.

دبیر کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اظهارکرد: متاسفانه در سال‌های 1384 تا 1392 شاهد یک روند نزولی در ورود گردشگران خارجی به کشور بودیم که خوشبختانه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و حرکت به سمت توسعه مناسبات با کشورهای جهان، تراز گردشگری کشور به سمت برابر شدن در حرکت است.

وی با اعلام اینکه در ماه‌های ابتدایی سال جاری با توجه به باز شدن فضای کشور بیش از چهار میلیون و 500 هزار گردشگر خارجی وارد کشور شدند، گفت: رئیس‌جمهور در دولت برای ورود 10 میلیون گردشگر خارجی به کشور هدف‌گذاری کرده که با توجه به برنامه‌ریزی‌ انجام شده امیدواریم به این هدف بزرگ دست پیدا کنیم.

«فعله‌گری» همچنین درباره برنامه‌های استان کرمانشاه برای افزایش ورود گردشگران افزود: خوشبختانه با محوریت قرار گرفتن صنعت گردشگری در مباحث توسعه استان کرمانشاه، مدیریت ارشد استان هدف‌گذاری خود را بر روی جذب چهار میلیون گردشگر داخلی و خارجی در سال 94 قرار داده و به همین منظور جلسات متعددی تاکنون برگزار شده و با کار کارشناسی برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در این برنامه‌ریزی‌ها وظایف دستگاه‌ها و ادارات مختلف مشخص شده است گفت: هم اکنون این دستگاه‌ها باید برنامه اجرایی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت خود را به کارگروه گردشگری استان ارائه کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه جذب گردشگران علاوه بر تامین زیرساخت‌ها نیازمند معرفی و شناساندن به مخاطبان است، تصریح کرد: تبلیغات گسترده و قوی یکی از ضرورت‌های امروز صنعت گردشگری است و ما باید بتوانیم به درستی جاذبه‌های استان خود را به دیگران معرفی کنیم تا بتوان آن‌ها را برای سفر به استان کرمانشاه تشویق کرد.

وی تاکید کرد: هرچند که هزینه تبلیغات گردشگری بالاست، اما این کار هزینه نیست، بلکه یک سرمایه‌گذاری برای آینده است. اگر می‌خواهیم به برند تبدیل شویم باید حتی از کوچک‌ترین فرصت‌های تبلیغی به درستی بهره گیریم.

فعله‌گری تصریح کرد: هرچند مشکلات و محدودیت اعتباری وجود دارد، اما اگر قرار است صنعت گردشگری محور توسعه استان کرمانشاه قرار گیرد، باید برای آن هزینه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha