• دوشنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۶:۵۶
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 93121106686
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

پیشنهادی برای نتیجه‌بخش بودن جشنواره داستان انقلاب

پیشنهادی برای نتیجه‌بخش بودن جشنواره داستان انقلاب

حسین فتاحی دبیر هفتمین جشنواره داستان انقلاب گفت: برگزاری سالانه جشنواره داستان انقلاب بدون تدارک سالانه جلسات نقد و بررسی نتیجه‌بخش نیست.

حسین فتاحی دبیر هفتمین جشنواره داستان انقلاب گفت: برگزاری سالانه جشنواره داستان انقلاب بدون تدارک سالانه جلسات نقد و بررسی نتیجه‌بخش نیست.

به گزارش ایسنا، نشست خبری هفتمین جشنواره داستان انقلاب امروز 11 اسفندماه با حضور حسین فتاحی دبیر هنری این جشنواره و ساسان ناطق مدیر کارگاه قصه و رمان حوزه هنری برگزار شد.

در این نشست حسین فتاحی در سخنانی گفت: جشنواره داستان انقلاب با این هدف ایجاد شد که بتواند منجر به تولید تعداد بیشتری داستان کوتاه و بلند درباره انقلاب اسلامی در کشور شود و استعدادهای موجود در این زمینه را شناسایی کند و در یک کلام تنور این جریان ادبی را در کشور گرم نگه دارد.

او ادامه داد: در فراخوان این دوره از جشنواره تغییراتی اعمال شد از جمله این که موضوعاتی به جشنواره اضافه شد و مضامین مورد توجه برای خلق اثر ادبی در جشنوار گسترده‌تر دیده شد و این مسئله در نهایت منجر به حضور ۳۸۳ اثر از ۲۳۸ هنرمند در این دوره از جشنواره شد.

فتاحی در بخش دیگری از اظهارات خود به بازبینی این آثار توسط خسرو باباخانی و عزت‌الله الوندی اشاره کرد و گفت: از مجموع آثار رسیده به دبیرخانه ۱۳ داستان کوتاه کودک و نوجوان، ۷ رمان نوجوان، ۴۰ داستان کوتاه بزرگسال و ۱۲ رمان بزرگسال به مرحله نهایی داوری رسید.

او در ادامه به موضوع کیفیت آثار اشاره کرد و گفت: در بخش رمان آثار امسال بهتر و هنرمندانه‌تر از سال‌های قبل تالیف شده بود و در بخش کودک نیز کیفیت به اندازه‌ای بود که هم رتبه اول و هم دوم و سوم معرفی خواهند شد.

حسین فتاحی، دبیر هفتمین جشنواره داستان انقلاب، به بیان برخی گله‌های خود از مدیران حوزه هنری پرداخت و گفت: هر سال زحمت زیادی برای برگزاری این جشنواره کشیده می‌شود اما در نهایت تنها سالی یک بار دور هم جمع می‌شویم.

او تصریح کرد: قرار ما با دوستان حوزه این بود که وقتی این جشنواره سالانه برگزار می‌شود، در طول سال نیز تنورش داغ نگاه داشته شود و اردوها و نشست‌ها، گپ و گعده برای برگزیدگان و شرکت‌کنندگان در جشنواره برگزار شود.

فتاحی در پایان تاکید کرد: من خواهش می‌کنم حوزه به این مسئله توجه کند و ترتیبی داده شود که در طول سال بیش‌تر امکان دیدن و احوال‌پرسی از حاضران در جشنواره مهیا شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha