• شنبه / ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94012911393
  • خبرنگار : 71516

تلاش نخست وزیر مستعفی یمن برای تشکیل دولت موقت

تلاش نخست وزیر مستعفی یمن برای تشکیل دولت موقت

معاون رئیس‌جمهور مستعفی یمن مذاکره با برخی رهبران یمنی جهت تشکیل دولت موقت با پست‌های وزارتی محدود در سریع‌ترین زمان ممکن را آغاز کرد.

معاون رئیس‌جمهور مستعفی یمن مذاکره با برخی رهبران یمنی جهت تشکیل دولت موقت با پست‌های وزارتی محدود در سریع‌ترین زمان ممکن را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، یک منبع عالی رتبه یمنی فاش کرد که خالد بحاح، معاون رئیس جمهور مستعفی یمن و نخست وزیر مستعفی این کشور رایزنی‌ها و مذاکراتی را با برخی رهبران یمنی جهت تشکیل دولت موقت آغاز کرده است.

به گفته این منبع تعداد پست‌های وزارتی در دولت موقت و کوچکی که خالد بحاح قصد تشکیل آن را دارد، بین پنج تا شش پست ضروری است و این دولت تا زمان بازگشت به یمن فعالیت خود را از ریاض انجام می‌دهد.

منبع یمنی مذکور همچنین احتمال داد که عبدالعزیز المفلحی، اقتصاددان یمنی، جزو دولت آتی خالد بحاح، معاون عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن باشد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: "دولت یمن در حال حاضر به قوت خود پابرجاست" و با رسیدن خالد بحاح به ریاض دولتی که 22 ژانویه استعفا داد، دوباره فعالیت خود را آغاز کرده اما برخی وزیران در نتیجه اختلال در فعالیت دولت نتوانستند فعالیت خود را ادامه دهند.

این منبع اعلام کرد: "تصمیم منصور هادی برای تعیین خالد بحاح به عنوان معاون خود و نخست‌وزیر یمن به منزله بازگشت دولت بر سر فعالیت خود است و دولت بحاح فعالیت خود را از ریاض انجام خواهد داد".

خالد بحاح روز پنجشنبه در خصوص تشکیل دولت جدید در یمن گفته بود: در حال حاضر صحبت از تشکیل دولت جدید مطرح نیست چراکه دولت به طور عملی وجود دارد و در سایه شرایط کنونی ما در چارچوب دولت کوچکی در ریاض فعالیت خواهیم داشت تا بعداً بتوانیم به کشور خود بازگردیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha