• یکشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۰۳:۵۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94021306750
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

/اعتکاف؛ هدیه الهی/

مرتضوی: اعتکاف مقدمه‌ پاکی‌هاست

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حقیقت اعتکاف یک مقدمه‌ای برای پاک کردن آلودگی‌هاست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حقیقت اعتکاف یک مقدمه‌ای برای پاک کردن آلودگی‌هاست.

حجت‌الاسلام جعفر مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه کهگیلویه و بویراحمد، با بیان این‌که «با اعتکاف ارتباط انسان با پروردگار عالم شفاف‌تر می‌شود»، افزود: در حقیقت اعتکاف مقدمه‌ای است برای عرفان پیدا کردن و شفافیت و رابطه صمیمی با پرورگار عالم و پاک کردن همه آلودگی‌ها در طول سال که توسط افکار اعمال و رفتار و گفتار ایجاد می‌شود.

وی اظهار کرد: در حقیقت اعتکاف می‌تواند تمام تاریکی‌هایی که با اعمال و رفتار در روح و جان‌مان قرار را شستشو و جان انسان را از همه این آلودگی‌ها پالایش دهد.

وی خاطرنشان کرد: اعتکاف عبادت جامعی است. در اعتکاف روزه، دعا، تلاوت قرآن و ارتباط با پروردگار از طریق اهل بیت عصمت و طهارت وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برخی از اعمال حج نیز در اعتکاف وجود دارد و وجود همه این اعمال باعث می‌شود که انسان با یک آمادگی بسیار خوب خودش را وارد ماه‌های شعبان و رمضان کند.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که جوانان روحیه و جان بی پیرایه‌تری نسبت به مسن‌ترها و بزرگسالان دارند، مسیر اعتکاف را بهتر می‌توانند طی کنند و چون روح‌شان از همه آلودگی ها پاک است، می‌توانند شفاف‌تر و زودتر خود را به خدا نزدیک کنند.

وی اظهار کرد: در شرایط امروزی که این همه برنامه‌های ضد دینی توسط شبکه‌های مختلف در دنیا برنامه‌ریزی می‌شود، اعتکاف می‌تواند نقشه‌ها و توطئه‌ها و هجمه‌های دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی را خنثی کند.

مرتضوی بهترین راه تشویق جوانان و دانشجویان را نسبت به حضور در مراسم اعتکاف کانون گرم خانواده‌ها، دستگاه‌های فرهنگی و حوزه‌های علمیه و کسانی که تجارب خیلی خوبی در این زمینه دارند، دانست وتأکید کرد: از طریق رسانه و فضای مجازی نیز می‌توان برای تشویق جوانان و دانشجویان به شرکت در اعتکاف تشویق کرد.

وی با یبان این‌که «7000 نفر طی سال گذشته در 60 پایگاه در استان و دانشگاه و حوزه‌های علمیه استان معکتف شدند» اظهار کرد: تعداد معتکفین این استان طی سال جاری افزایش یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha