• شنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94021206608
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

/اعتکاف؛ هدیه‌ای الهی/

یک کارشناس مذهبی: اعتکاف از جامع‌ترین عبادات است

یک کارشناس مذهبی: اعتکاف از جامع‌ترین عبادات است

یک کارشناس مسائل مذهبی گفت: برای ترغیب جوانان برای شرکت در اعتکاف باید حضور شخصیت‌های مذهبی و رجال سیاسی اجتماعی در این مراسم پررنگ شود.

یک کارشناس مسائل مذهبی گفت: برای ترغیب جوانان برای شرکت در اعتکاف باید حضور شخصیت‌های مذهبی و رجال سیاسی اجتماعی در این مراسم پررنگ شود.

حجت الاسلام حجت‌الله فاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با تاکید بر جایگاه اعتکاف در دین مبین اسلام، گفت: اعتکاف یکی از جامع‌ترین عبادات‌ اسلامی است که زمینه‌ خودسازی انسان‌ها را فراهم می‌آورد و پیامبر اکرم(ص) به آن اهتمام ویژه‌ای داشت.

وی گفت: اعتکاف و پرداختن به آن باعث دوری از زشتی‌ها و پلشتی‌ها شده و دست ردی است به خواسته‌های نفسانی.

وی با بیان این‌که «اعتکاف آدابی دارد»، نماز، روزه، دعا و مناجات در درگاه الهی را از جمله آداب مراسم معنوی اعتکاف برشمرد و گفت: آداب اعتکاف با بیتوته کردن در خانه خدا یکی از زیباترین شکل‌های تعلیم و تربیت به‌ حساب می‌آید که انسان‌ها را به سوی سعادت رهنمون می‌شود.

رئیس اداره امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه توجه به اعتکاف را توجه به دین دانست و گفت: اعتکاف باعث زنده نگهداشتن ارزش‌های دینی می‌شود.

وی به افراد توصیه کرد: اعتکاف را باید به مثابه یک برنامه معنوی خالصانه پنداشت که زمینه‌های خودسازی، تهذیب و تعالی را در فرد به‌وجود می‌آورد و برای شرکت در این مراسم پرفیض معنوی باید اهتمام داشت.

وی از اعتکاف به عنوان یکی از عوامل زمینه‌ساز تقویت اعتقادات افراد و به‌وِیژه جوانان یاد کرد و افزود: برای ترغیب جوانان به سوی این مراسم پرفیض باید حضور شخصیت‌های مذهبی و رجال سیاسی اجتماعی در این مراسم پررنگ شود؛ چراکه در اینصورت افراد و به‌ویژه جوانان شور و شوق بیشتری برای شرکت در مراسم اعتکاف خواهند داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha