• سه‌شنبه / ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۶:۳۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94020804944
  • منبع : نمایندگی گیلان

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

اعتکاف، اقیانوس بی‌کران معنویت است

اعتکاف، اقیانوس بی‌کران معنویت است

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: مراسم پر فیض اعتکاف مانند سنگری برای جوانان و نوجوانان در برابر تهاجمات فرهنگی دشمنان و لغزش‌های روزمره خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: مراسم پر فیض اعتکاف مانند سنگری برای جوانان و نوجوانان در برابر تهاجمات فرهنگی دشمنان و لغزش‌های روزمره خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، حجت‌ الاسلام والمسلمین جمال یاری، در ستاد هماهنگی اعتکاف با بیان اینکه «خدمت گزاری به معتکفین اجر و ثواب بالایی دارد» اظهار کرد: برخی برنامه‌های عبادی در اسلام از واجبات و بعضی از مستحبات هستند.

وی با بیان این‌که «اعتکاف از تکالیف مستحبی است» افزود: اگر فردی نذر کند که در صورت گرفتن حاجت خود به اعتکاف برود در این صورت اعتکاف جزء واجبات خواهد شد، لذا برخی عبادات با وجود اینکه جزء مستحبات هستند به سبب داشتن رتبه بالای انسانی و ایجاد تقرب الهی مورد اهمیت بیشتری می یابد.

یاری با اشاره به فرمایشات پیامبر اسلام(ص) تصریح کرد: اگر فردی در راه خدا کاری را انجام دهد یا در راه خدا جان خود را فدا کند آن شخص مرگ طبیعی ندارد بلکه شهید محسوب می‌شود و در نزد خداوند جایگاهش رفیع خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این‌که «جهاد همیشه در میدان نبرد با اسلحه نیست» گفت: جهاد نفس بزرگترین جهاد است یعنی فرد با خواسته ها و هواهای نفسانی‌اش مبارزه کند، مبارزه با نفس به وقوع نمی پیوندد مگر اینکه فرد در میدان عمل ورود پیدا کند و در راستای تربیت و اصلاح خویش گام بردارد.

وی با بیان این‌که «در عصر مدرن زندگی می کنیم» بیان کرد: عصر امروز، عصر فناوری اطلاعات است و اطلاع رسانی به اوج قدرت خود رسیده و برخی از این فناوری‌ها به تخریب و انحراف جامعه می پردازند اما در دین مبین اسلام و پیروان راستینش این انحرافات تاثیری ندارد و نقشه های شوم دشمنان نابود می شود.

یاری با بیان این‌که «اعتکاف اقیانوس بی کران و بی پایان معنویت است» یادآور شد: جوانان ما مورد تهاجمات فرهنگی متنوع دشمنان قراردارد، ولی با حضور در محافلی همچون اعتکاف و رشد و تربیت در عرصه عبادت ایمن خواهند بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان تصریح کرد: انس با قرآن، نجواهای عارفانه و شب زنده‌داری در اعتکاف می‌تواند بخشی از نیاز معنوی و اعتقادی جامعه را فراهم کند، مراسم پرفیض اعتکاف مانند سنگری برای جوانان و نوجوانان در برابر تهاجمات فرهنگی دشمنان و لغزش‌های روزمره خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha