• چهارشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۰۷:۵۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94020905119
  • منبع : نمایندگی کرمان

/اعتکاف؛ هدیه‌ای الهی/

عربپور: اعتکاف، پله خوبی برای رسیدن به ماه رمضان است

عربپور: اعتکاف، پله خوبی برای رسیدن به ماه رمضان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: یکی از فرصت‌های معنوی که سال‌هاست مورد استقبال قرار گرفته، فرصت ماه رجب و برنامه اعتکاف است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: یکی از فرصت‌های معنوی که سال‌هاست مورد استقبال قرار گرفته، فرصت ماه رجب و برنامه اعتکاف است.

حجت‌الاسلام مهدی عربپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، اظهار کرد:

اعتکاف یکی از مستحبات موکد است که زمان خاصی ندارد، البته در مکان اعتکاف بر مسجد پیامبر(ص) و مسجد الحرام تاکید شده و بعد از آن مساجد جامع و محله.

عربپور با بیان این‌که «برنامه اعتکاف در ایام البیض (13، 14 و 15) ماه رجب انجام می‌شود» تصریح کرد: در سراسر استان کرمان 40 هزار نفر برای حضور در این مراسم معنوی ثبت نام کرده‌اند که بیش از 70 درصد از آنها جوانان هستند.

امام جمعه موقت کرمان بیان کرد: در حال حاضر با توجه به گرمای هوا و طولانی بودن روزها و اینکه شرط اعتکاف، روزه است، جوانان استقبال می‌کنند و نشان دهنده بُعد معنوی و علاقه و عشق به مسائل معنوی است که این می‌تواند ملاک سنجش میزان اعتقاد و پایبندی جوانان به مسائل دینی باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه ثبت نام اعتکاف اینترنتی بوده، برخی از مساجد شهر کرمان با فاصله بسیار کمی و در همان روز اول ظرفیتشان تکمیل و جای خوشحالی است و از جوانان تشکر می‌کنیم.

عربپور در ادامه تاکید کرد: انتظار داریم عزیزانی که سه روز در یک اردوی معنوی در مساجد شرکت می‌کنند، این فرصت‌ها را غنیمت شمرده و در قرائت قرآن، دعا و عبادت از فرصت استفاده کنند.

وی افزود: ادارات تبلیغات اسلامی استان و شهرستان‌ها برنامه‌های جامع فرهنگی در ایام اعتکاف در همه مساجد تدارک دیده‌اند که به برگزاری سخنرانی، حلقه‌های معرفتی و توزیع کتاب در این زمینه می‌توان اشاره کرد.

امام جمعه موقت کرمان گفت: قطعا عزیزان معتکف می‌توانند با برنامه‌ریزی خوب، از این فرصت برای خودسازی و تزکیه نفس استفاده کنند و اعتکاف، پله خوبی برای رسیدن به ماه رمضان و استفاده از مهمانی خداست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha