• شنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۰۶:۰۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94021206434
  • منبع : نمایندگی گیلان

/اعتکاف؛ هدیه‌ای الهی/

یک کارشناس: اعتکاف، تحمل مشکلات را برای افراد آسان‌تر می‌کند

یک کارشناس: اعتکاف، تحمل مشکلات را برای افراد آسان‌تر می‌کند

یک کارشناس ارشد فقه و مبانی حقوق معتقد است: مراسم اعتکاف باید پاسخگوی نیازهای عاطفی جوانان باشد و خلاء معنویت در جامعه را پر کند.

یک کارشناس ارشد فقه و مبانی حقوق معتقد است: مراسم اعتکاف باید پاسخگوی نیازهای عاطفی جوانان باشد و خلاء معنویت در جامعه را پر کند.

زهرا جانجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه کرمانشاه، با تاکید بر اینکه «نیاز به معنویت در وجود همه انسان‌ها به چشم می‌آید»، اعتکاف را تمرین بندگی خداوند دانست و گفت: در اعتکاف، فرد تمام علایق را از دلش خالی و قلب خود را جایگاه محبت باریتعالی می‌کند.

این کارشناس ارشد فقه و مبانی حقوق، روزه‌داری را یکی از برنامه‌های مهم اعتکاف دانست و افزود: سه روز مهمان خدا بودن در خانه خدا باعث می‌شود که فرد با خدای خود خلوت کند و رابطه خوبی با پروردگارش داشته باشد.

وی با بیان اینکه «در اعتکاف فرد سه روز را به میل و اراده خود در مسجد سپری می‌کند و فارغ از هر نوع دلبستگی به مناجات با خدا می‌پردازد»، گفت: حضور در مراسم معنوی اعتکاف باعث می‌شود که تحمل مسائل و مشکلات زندگی برای فرد آسان‌تر شود.

جانجانی با بیان اینکه «قشر جوان به خاطر صفای باطنی که دارد گرایش بیشتری به اعتکاف دارد»، بر لزوم برنامه‌ریزی مناسب برای جذب جوانان به این مراسم پرفیض معنوی تاکید کرد و افزود: برای جذاب‌تر کردن اعتکاف باید فضا را به گونه‌ای ایجاد کرد که پاسخگوی نیازهای عاطفی جوانان باشد و خلاء معنویت در جامعه را پر کند.

مسئول واحد خواهران نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد کرمانشاه با بیان این‌که «اعتکاف می‌تواند کارکردهای زیادی در زندگی فرد داشته باشد»، گفت: از جمله کارکردهای خوب اعتکاف این است که فرد می‌تواند دوستان خوبی را در این ایام پیدا کند و رفاقت اعتکافی به‌وجود آورد.

جانجانی با بیان اینکه «جوانان با حضور در مراسم پرفیض اعتکاف می‌توانند تجربه معنوی خوبی را توشه آینده خود کنند»، گفت: جوانان مشغله کمتری دارند و راحت‌تر می‌توانند در مراسم‌ این‌چنینی شرکت کنند و شاید در آینده فرصتی برای حضور در چنین مراسمی را پیدا نکنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha