• چهارشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94020905559
  • منبع : نمایندگی لرستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی:

80 درصد معتکفین استان لرستان جوان هستند

80 درصد معتکفین استان لرستان جوان هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: فعالیت‌های اعتکاف مساجد نظارت و بازرسی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: فعالیت‌های اعتکاف مساجد نظارت و بازرسی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌امین در همایش رابطین فرهنگی اعتکاف استان، افزود: لازم است افرادی به‌صورت محسوس و یا نامحسوس بر فعالیت‌های مکان‌های برگزاری اعتکاف نظارت داشته باشند تا مبادا افرادی به ترویج فرقه‌های مختلف و یا جناح‌گیری‌های سیاسی در این مکان‌ها بپردازند.

وی اظهار کرد: فصل بهار برای مردم فصل خاصی است و بهار معنوی ما سه ماه رجب، شعبان و رمضان است که فصل شکوفایی و نیایش و مقدمه‎ای برای عروج است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان تصریح کرد: اعتکاف امری است که قبلاً به فراموشی سپرده شده بود، ولی توسط سازمان تبلیغات اسلامی حدود دو قرن پیش احیا شد و هر ساله باشکوه‎تر برگزار می‌شود.

مهدوی امین اضافه کرد: خداوند علیم و حکیم است چراکه بر همه چیز آگاهی داشته و برای هر کاری نظم و سلسله مراتبی را قرار داده تا خروجی داشته باشد.

وی گفت: خداوند برای رسیدن انسان به معراج، سیستمی به نام فصل نیایش قرار داده چراکه این سیستم در ماه رجب به میزبانی خداوند آغاز شده و انسان با اعمال خود فضایی معنوی را به‌وجود می‌آورد و بعد از آن ماه شعبان و ماه پیامبر خداوند و سپس ماه رمضان ماه بندگی برای خود است.

این مسئول با بیان این‌که «ماه رمضان ماه بندگان خداوند و آمادگی برای شب‌های قدر است» افزود: در حدود پنج هزار و 27 مسجد اعتکاف در سطح کشور مراسم اعتکاف برگزار شده که بیش از 900 هزار نفر در این مساجد معتکف شده‌اند که خود یک جریان فرهنگی بسیار بزرگ است.

مهدوی امین اظهار کرد: حدود 140 مسجد در سال 93 با حدود 14 هزار و 187 نفر میزبان امر اعتکاف بودند که بانوان با 70 درصد در استان و هم در کشور حضور خوبی داشته‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین 13 هزار و 270 نفر در مساجد شهری و چهار هزار و 200 نفر در مساجد روستایی معتکف شدند که از لحاظ تحصیلات حدود 70 درصد از معتکفان تحصیلات دیپلم و بالاتر دارند و دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب بیشترین قشر شرکت کننده در این مراسم بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان اضافه کرد: حدود 7 هزار و 451 نفر برای اولین‌بار، 7 هزار و 842 نفر برای دومین بار، 3 هزار و217 نفر و یک‌هزار و 953 نفر بیشتر از سه‎بار در اعتکاف شرکت کرده‌اند.

مهدوی امین گفت: افراد 15 تا 20 سال حدود 6 هزار و 148 نفر، 20 تا 25 سال 5 هزار و 7 نفر، 30 تا 40 سال یک‌هزار و 769 نفر، بالاتر از 40 سال یک‌هزار و 300 نفر بوده است و همچنین بیشترین معتکفان در شهرستان خرم‌آباد و بروجرد بوده‌اند.

وی با اشاره به این‌که «ریاست ستاد اعتکاف در استان‌ها و کشور با سازمان تبلیغات اسلامی است» افزود: تمام برنامه‌ها و دستورهای امر اعتکاف در تمام حوزه‌ها را این سازمان نظارت و هدایت می‌کند ولی در امر حمایت همه مردم و ادارات و خیرین می‌توانند شرکت کنند.

این مقام مسئول اظهار کرد: حضور مبلغان و مبلغات و اساتید چه در قالب اعتکاف و چه برای توصیه می‌تواند در فیلم‌سازی و مستندسازی و خاطره‌نویسی و هم‌چنین راهنمایی معتکفان مؤثر باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان این‌که «یک جریان هر چند بزرگ‌تر، زیباتر و پاک‌تر باشد آسیب‌های بزرگ‌تری نیز دارد» تصریح کرد: افرادی چه به‌صورت محسوس و یا نامحسوس باید به اتفاقاتی که در مسجد می‌افتد نظارت کنند تا مبادا اتفاقی در این راستا بیفتد یا افرادی فرقه‌های مختلف و یا جناح‌گیری‌های سیاسی را در این مکان رواج دهند.

مهدوی امین اضافه کرد: آمارهایی که در این مراسم جمع‌آوری می‌کنیم به دست مسئولان می‌رسد پس باید به‌نحو احسن انجام شود تا در این راستا سرمایه‌گذاری شود و این مراسم در شأن نظام باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha