• شنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94021206603
  • منبع : نمایندگی زنجان

/اعتکاف؛ هدیه‌ای الهی/

یک کارشناس دینی: اعتکاف روزنه‎ای رو به سوی معبود است

یک کارشناس دینی: اعتکاف روزنه‎ای رو به سوی معبود است

یک کارشناس مسائل دینی گفت: بنده خداوند اگر در پی گوشه تنهایی در این دنیا می‎گردد اعتکاف بهترین محل برای گوشه‎نشینی با معبود است.

یک کارشناس مسائل دینی گفت: بنده خداوند اگر در پی گوشه تنهایی در این دنیا می‎گردد اعتکاف بهترین محل برای گوشه‎نشینی با معبود است.

حجت‌الاسلام حسن صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، ادامه داد: فراغت از هیاهوی شهری و زرق و برق دنیا انسان را وا می‌دارد تا راهی یا روزنه‎ای به سوی معبود بیابد که اعتکاف به عنوان تکیه‌گاه و بند اصلی ارتباط خداوند با معبود در ماه رجب معرفی شده است.

وی اظهار کرد: اعتکاف یکی از پسندیده‎ترین حسنات در میان انبیاء و نبی مکرم اسلام(ص) است که به معنی توقف فرد در مسجد به مدت حداقل سه روز است که با توجه به شرایط و احکامی که در منابع دینی به آن اشاره شده است فرد معتکف می‌شود.

وی تصریح ‌کرد: امروزه اعتکاف یکی از مناسب‌ترین راه‎ها برای مبارزه با تهاجم فرهنگی است؛ چراکه این سنت حسنه موجب می‌شود که فرد با تقویت باورهای خود در مسیر الهی و پیشبرد اهداف اسلام در جامعه حرکت کند.

این کارشناس مسایل دینی افزود: اعتکاف آثار ارزشمند دنیوی و اخروی دارد که در مقوله اجتماعی فرد بعد از اعتکاف به ‌عنوان یک مبلغ در میان اقوام و دوستان فرد فعال می‌شود.

وی یادآور شد: آثار اخروی که اعتکاف از خود بر فرد باقی می‎گذارد ندایی است که خداوند پس از خروج معتکف از مسجد بر وی نازل می‌کند که «همانا که من غفار و توابم، تمام گناهان بنده‎ام معتکفم را بخشیده‎ام و تو از این زمان به بعد اعمال خود را در راه مسیر من انجام بده» و همین طور تقرب به خدا جستن به واسطه نیت قربت‌الی‌الله که معتکف در زمان ورود خود انجام می‌دهد همگی جایگاه تقرب بنده را در مقابل خداوند انجام می‌‎دهد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد تواضع و فروتنی و تقویت اراده با معنویت همگی به عنوان راه‎هایی است که فرد به واسطه اعتکاف دریافت می‎کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha