• چهارشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94020905425
  • منبع : نمایندگی مازندران

/اعتکاف؛ هدیه‌ای الهی/

دعوت از همه مبلغان و نخبگان فرهنگی جامعه در جمع معتکفان

دعوت از همه مبلغان و نخبگان فرهنگی جامعه در جمع معتکفان

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، از ثبت‌نام بیش از 24500 معتکف در 285 مسجد مازندران خبر داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، از ثبت‌نام بیش از 24500 معتکف در 285 مسجد مازندران خبر داد.

حجت‌الاسلام ناصر شکریان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرزگاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران با اشاره به اعلام آمادگی بیش از 285 مسجد برای برگزاری مراسم اعتکاف در مازندران، گفت: ثبت‌نام تا پنجشنبه 11 اردیبهشت ماه برای این فریضه دینی در حال انجام است.

وی با بیان این‌که «در سال گذشته بیش از 20 هزار نفر در مراسم اعتکاف حضور داشتند» افزود: در سال جاری تاکنون 24 هزار و 500 نفر برای شرکت در این مراسم ثبت‌نام کردند و امسال نسبت به سال گذشته رشد چشمگیرتری را شاهد هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به حضور پررنگ بانوان برای شرکت در مراسم اعتکاف، تصریح کرد: امسال نیز مانند سال 93 حضور بانوان نسبت به آقایان بیشتر و پررنگ‌تر است.

وی با اشاره به حضور 65 درصدی جوانان برای شرکت در مراسم اعتکاف، خاطرنشان کرد: ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ منویات ﻣﻘﺎم ﻣﻌﻈﻢ رھﺒﺮی ﻣﺒﻨﯽﺑﺮ ﺷﺮﮐﺖ ﺟﻮاﻧﺎن در ﻣﺮاﺳﻢ اﻋﺘﮑﺎف، مسئولین و همه دست اندرکاران امور اعتکاف ﺑﺎﯾﺪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ اﯾﺠﺎد ﻓﻀﺎﯾﯽ ﻣﻌﻨﻮی ﺑﺎ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪھﺎی ﻣﺘﻨﻮع فرهنگی، زﻣﯿﻨﻪھﺎی ﺣﻀﻮر ﺟﻮاﻧﺎن و ﻧﻮﺟﻮان را برای بصیرت‌افزایی در این ایام ﻓﺮاھﻢ کنند.

شکریان با دعوت از همه مبلغان و نخبگان فرهنگی جامعه در جمع معتکفان گفت: برای برگزاری مراسم اعتکاف امسال بیش از 500 مبلغ و مبلغه در اماکن برگزاری اعتکاف حضور دارند که 447 مبلغ، 132 مبلغه و دو متخصص به روستاها و شهرهای مازندران اعزام می‌شوند.

این عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران، با برشمردن بعضی آثار و فواید اعتکاف گفت: اعتکاف زمینه‌ساز خروج روح انسان از دنیای مادی و تقرب به ذات هستی‌بخش الهی است که او را در مرکزی که همواره بندگان خدا مشغول عبادت و راز و نیازند، پناه می‌دهد و انسان معتکف با داخل شدن در حرم امن معنوی خداوند تبارک و تعالی خود را محرم و مقرب خاص حضرت حق کرده و با ماندن در مسجد، نفس خویش را از همه آلودگی، ظلمت و هر مقامی غیر‌خدا، جدا می‌کند.

این مسئول فرهنگی اضافه کرد: اعزام مبلغ،‌ سرکشی از معتکفین،‌ برگزاری مسابقه عکس با عنوان جلوه‌های نور،‌ تولید، ‌چاپ و توزیع کتاب خاطرات اعتکاف سال 93، ‌توزیع بروشور اعتکاف و ... از جمله اقدامات این اداره کل در ایام اعتکاف است.

وی افزود: ایجاد زمینه مناسب برای اندیشیدن و تعقل، فراهم آوردن زمینه توبه و بازگشت و فراهم شدن فرصت برای نیایش، نماز و تلاوت قرآن از فواید اعتکاف است.

شکریان اظهار کرد: در حقیقت مدت زمان اعتکاف، فرصتی است کوتاه برای محاسبه نفس و خودسازی که انسان را از حاکمیت غریزه‌ها، عادت‌ها و اشتغالات معمول زندگی آزاد می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha