• دوشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۶:۲۸
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 94022112561
  • خبرنگار : 71411

توضیحات مرتضوی پس از پایان چهارمین جلسه دادگاه

توضیحات مرتضوی پس از پایان چهارمین جلسه دادگاه

دقایقی پیش جلسه رسیدگی به اتهامات سعید مرتضوی دادستان سابق تهران در شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران پایان یافت.

دقایقی پیش جلسه رسیدگی به اتهامات سعید مرتضوی دادستان سابق تهران در شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران پایان یافت.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سعید مرتضوی پس از پایان چهارمین جلسه رسیدگی به اتهاماتش در جمع خبرنگاران درباره دادگاه امروز توضیحاتی ارائه کرد.

وی ادامه داد: دادگاه امروز به لحاظ اینکه شعبه مشغول پرونده دیگری بود یک ساعت با تاخیر آغاز شد و به خاطر جبران این تاخیر، رییس دادگاه وقت بعد از ظهر را تعیین کرد.

وی ادامه داد:‌ امروز دفاعیات من در بحث معاونت در ارائه گزارش خلاف واقع مطرح و تمام لایحه دفاعیه قرائت شد. دفاعیات ما به اتمام رسید و نسبت به شکایت جدید آقای روح الامینی مبنی بر معاونت در قتل دفاعیات آغاز شد.

وی افزود: 5 مورد رسیدگی را مستند و مستدل به دادگاه ارائه کرده‌ام که شکایت جدید آقای روح الامینی با استناد به 5 حکم و قرار منع پیگرد که از سوی دادگاه کیفری استان تهران، دیوان عالی کشور و دادگاه نظامی صادر شده، موضوع اعتبار امری مختومه دارد.

وی اظهار کرد: آقای روح الامینی در طول 6 سال گذشته شکایت‌های متعددی در رابطه با همین موضوع مطرح کردند. شکایتی با عنوان عدم نظارت بر بازداشتگاه کهریزک داشتند که این موضوع در مراجع مختلف رسیدگی شد.

به گفته مرتضوی یکی از آن‌ها در دادسرا منتهی به قرار منع پیگرد شد.

دادستان سابق تهران ادامه داد: برای قسمتی از آن نیز در دادگاه کیفری استان و دیوان عالی کشور حکم برائت صادر شده یا همین موضوع در مورد افراد دیگری که مرتبط بودند نیز حکم برائت صادر شده است. در واقع موضوع اعتبار امر مختومه دارد. با توجه به اینکه موضوع اعتبار امر مختومه دارد دادسرا و دادگاه جواز رسیدگی مجدد را نباید صادر می‌کرد.

وی ادامه داد: چون دادگاه نسبت به احکام صادره در دادسرای انتظامی قضات استعلام کرده بود و در پرونده تامین اجتماعی نیز مواردی را از وزیر تعاون استعلام کردند دادگاه منتظر پاسخ این استعلامات است و با وصول استعلامات پرونده آماده وقت رسیدگی مجدد می‌شود.

مرتضوی درباره جلسه بعدی دادگاه گفت: روز و تاریخ آن بعد از وصول استعلامات و هماهنگ با سالن جلسات هفته آینده اعلام می شود. امروز به پرونده تامین اجتماعی رسیدگی نشد. همچنین به ما برای دعوت از مسئولین مطلع چیزی نگفتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha