• پنجشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 94023118520
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

اظهارات محسنی‌اژه‌ای درباره پرونده مهدی هاشمی، انتخابات مجلس و...

اظهارات محسنی‌اژه‌ای درباره پرونده مهدی هاشمی، انتخابات مجلس و...

معاون اول قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه بصورت جدی در تلاش است که از این به بعد منابع طبیعی مورد تعدی قرار نگیرد.

معاون اول قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه بصورت جدی در تلاش است که از این به بعد منابع طبیعی مورد تعدی قرار نگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در جمع خبرنگاران در یاسوج افزود: منابع ملی، محیط زیست و منابع طبیعی ثروت ملی است و باید حفظ شوند و بخاطر منافع زودگذر نباید مورد تعدی و تعرض قرار گیرند.

وی بیان کرد: بطور نسبی دستگاه‌های مختلف به فکر افتاده‌اند و در حال اقدام هستند که جلوی متجاوزان و متعدیان به منابع طبیعی از هر نوع را بگیرند.

معاون اول قوه قضائیه خاطرنشان کرد: دولت، مسئولان ذیربط و قوه قضائیه بصورت جدی در تلاشند که از این به بعد منابع طبیعی مورد تعدی قرار نگیرد و عرصه‌های منابع طبیعی که از قبل تصرف شده به اموال بیت المال و دولت برگردد.

محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: پرونده مهدی هاشمی در مرحله تجدیدنظرخواهی است و دادگاه تجدیدنظر در حال رسیدگی به این پرونده است.

وی ادامه داد: عناوین اتهام مهدی هاشمی هم اقتصادی و هم امنیتی است، اما چون هنوز حکم قطعی نشده و در مرحله تجدیدنظرخواهی است از بیان جزئیات معذور هستم.

محسنی‌اژه‌ای در خصوص انتخابات اسفند ماه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دولت و وزارت کشور و همه دستگاه‌ها در حال انجام وظایف قانونی خود هستند و گمان نمی‌کنم که اتفاقات سال ۸۸ دوباره تکرار شود، مردم هوشیارند و مسئولان به وظایف قانونی خود عمل می‌کنند.

وی اضافه کرد: همه دستگاه‌ها دنبال هستند که انتخاباتی همچون گذشته با نشاط و با حضور حداکثری داشته باشیم. قطعا اگر کسانی قبل، حین و بعد از انتخابات اقدامات غیر قانونی داشته باشند، دستگیر و با آنها برخورد می‌شود.

از برخی تریبون‌ها و حلقوم‌ها «ما نمی توانیم» شنیده می‌شود

به گزارش ایسنا محسنی‌اژه‌ای همچنین در آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: امروزه با کمال تأسف از برخی تریبون‌ها و حلقوم‌ها «ما نمی‌توانیم» شنیده می‌شود که این حرف دشمن است که ممکن است از سوی یک فرد ضعیف و غافل گفته شود.

معاون اول قوه قضائیه خاطرنشان کرد: ارزش‌هایی که بعضا مورد هجمه دشمنان قرار می‌گیرد و این اقدام بصورت سازماندهی شده و برنامه‌ریزی شده در کشور توسعه پیدا می‌کند، بعد گفته می‌شود که نمی‌توان جلو این‌ها را گرفت. چرا نمی‌شود جلوی آنها را گرفت اگر ما تلاش کنیم حتما مردم نیز همراهی می‌کنند و این کار شدنی است.

محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: این آمریکا ۳۶ سال تلاش کرده که ما را از پای درآورد و اگر یک لحظه می‌توانست که ایران را از بین ببرد، انجام می‌داد اما نمی‌تواند.

معاون اول قوه قضائیه عنوان کرد: ما مسئولان هر چقدر برای مردم کار و تلاش کنیم باز هم مدیون مردم و نظام هستیم.

محسنی‌اژه‌ای گفت: کار قضاوت بسیار سخت و دشوار است، هرکسی که به دستگاه قضایی مراجعه می‌کند یا هر دو طرف ناراضی هستند و یا حداقل یک طرف و در طول تاریخ به ندرت اتفاق می‌افتد که هر دو طرف راضی باشند.

وی افزود: باید در کار قضاوت نهایت تلاش خود را کنیم که رضای خدا را مدنظر داشته باشیم و بر اساس موازین حرکت کنیم و در صورتی که این کار شود عموما مردم راضی می‌شوند اگر بر اساس سلیقه و ذوق شد به خطا می‌رویم و اگر بعدا برخی‌ها راضی نبودند پشیمان نیستیم و می‌گوییم آنچه را که در وسعمان بود، تحقیق کرده‌ایم و در پیش خدا احساس پشیمانی نمی‌کنیم.

قوه قضائیه تمام قد برای رفع مشکلات به دولت و ملت کمک می‌کند

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به مشکلات معیشتی، بیکاری و افزایش سن ازدواج در بین مردم بیان کرد: این مسایل در ابتدای امر متوجه قوه قضائیه نیست اما تکلیف انسانی ما این است که تمام قد دولت و ملت را برای رفع مشکلات کمک کنیم. در مسایل سرمایه گذاری و فعالیت‌های سالم اقتصادی برای تولید و اشتغال بیشتر به دولت کوتاهی نخواهیم کرد.

محسنی‌اژه‌ای با اشاره به پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد: یکی از مسایل ضروری و لازم جامعه پیشگیری از وقوع جرم است. کاهش جرم برای دستگاه قضایی افتخار است. برای استفاده از ظرفیت‌های سایر نهادها و کمک به آنها در مسایلی که به نفع جامعه است باید جلسات مشترک و مشورت وجود داشته باشد و توپ را در زمین یکدیگر نیندازیم و با همدلی و همزبانی در راستای هدف واحد تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: آرامش و امنیت پایدار جامعه می‌تواند پایه‌ای برای پیشرفت و توسعه در زمینه هر اقدام مثبتی که می‌خواهد انجام شود، باشد.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد متدین، غیور، ولایتمدار، وظیفه شناس هستند و در همه عرصه‌هایی که برای دفاع از اسلام و انقلاب لازم بود حضور پیدا می‌کنند.

محسنی‌اژه‌ای ضمن تبریک روز پاسدار بیان کرد: سپاه پاسداران یک شجره طیبه‌ای بود و هست که هر چه از عمر او می‌گذرد ارزش و جایگاه او در نظام ایمانی و اسلامی بیشتر مشخص می‌شود. طبق اساسنامه سپاه وظیفه او پاسداری از ارزش‌ها و نظام و انقلاب اسلامی است. امام حسین(ع) در راه دفاع از دین و ارزش‌ها و در جهت امر به معروف و نهی از منکر همه وجود و سرمایه خودش را صرف آن کرد و روز پاسدار در این روز نام نهاده شده است.

وی اظهار کرد: اهداف مهم و اساسی رسول خدا و انبیاء الهی اجرا، توسعه و تحقق عدالت بود.

معاون اول قوه قضائیه گفت: ایران اسلامی امروز بسیار با قدرت و نفوذ در منطقه و حتی بسیاری از معادلات جهانی است که این یک موضوع مهمی است که باید قدر آن را بدانیم، آن را حفظ کنیم و ارتقاء دهیم.

محسنی اژه‌ای عنوان کرد: امروز بیداری اسلامی به شکل زاید الوصفی بوجود آمده که این مسأله به برکت انقلاب اسلامی، نهضت امام خمینی(ره) و هدایت ولی فقیه بوجود آمده است ما که منشأ این بیداری بودیم باید توجه کنیم که بر اثر غفلت در زمین دشمن بازی نکنیم.

وی تصریح کرد: هر آزاده‌ای در دنیا در مقابل ظالم ایستادگی می‌کند و در مقابل قدرت ظالمانه استکبار غرب مقاومت‌ها بوجود می‌آید، ابهت دروغین استکبار فرعون صفتی غرب شکسته شد، کدام ملت، حرف، پیام، راهبری و هدایت این حالت را شکست؟ ایران اسلامی شاخ شیطان بزرگ را شکست، حالت دو قطبی دنیا را از بین برد و اعلام کرد که می‌توان با دست خالی اما با ایمان در مقابل توپ و مسلسل ایستاد.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از زحمات دکتر علی جمادی، رییس کل سابق دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تقدیر و حجت الاسلام غلامرضا مزارعی بعنوان رییس کل جدید دادگستری این استان معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۲۲:۲۴

دعا ميکنيم مسئولان به جاي لفظ ما ومردم لفظ نظام را جايگزين کنند زيرا جدائي بين مسئولان ومردم نيست ومسئولان کنوني وآينده کشور از بين همين مردم هستند