• شنبه / ۹ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94030905122
  • خبرنگار : 71457

مرکز علمی و مناطق مسکونی یمن هدف جنگنده‌های ائتلاف/حمله یمن به مواضع نظامی سعودی

مرکز علمی و مناطق مسکونی یمن هدف جنگنده‌های ائتلاف/حمله یمن به مواضع نظامی سعودی

در پی ادامه حملات وحشیانه جنگنده‌های سعودی به یمن، به ویژه در ورودی شهر مأرب و العریش، یگان‌های ارتش یمن و کمیته‌های مردمی به پیشروی خود در دو استان مأرب و شبوه ادامه دادند.

در پی ادامه حملات وحشیانه جنگنده‌های سعودی به یمن، به ویژه در ورودی شهر مأرب و العریش، یگان‌های ارتش یمن و کمیته‌های مردمی به پیشروی خود در دو استان مأرب و شبوه ادامه دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه المیادین، یگان‌های ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در راستای ادامه پیشروی‌های خود، به تروریست‌های القاعده و شبه‌نظامیان عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن تلفات و خسارت‌های بسیاری وارد کردند.

اطلاعات میدانی حاکی از این است که انبار سلاح القاعده توسط ارتش یمن و کمیته‌های مردمی به آتش کشیده شد که بر اثر آن تعداد زیادی از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند.

در ده‌ها حمله ائتلاف در حجه و فجّ عطان در صنعاء دو تن کشته شده و پنج تن از جمله یک کودک زخمی شدند.

ده‌ها حمله نیز به مرکز شهر صعده صورت گرفت و جسدهای بیشتری نیز از زیر آوار در صنعاء بیرون کشیده شد. اخباری مبنی بر این امر منتشر شده است که در حمله هوایی که یک مرکز علمی را در منطقه دارالشریف در منطقه خولان الطیال هدف قرار داد، ده‌ها تن کشته و زخمی شدند.

همچنین در سه حمله‌ای که ساختمان‌های مسکونی را در شهر حجه هدف قرار داد، 12 تن از جمله چهار زن و شش کودک کشته شده و 81 تن زخمی شدند.

شبکه المنار نیز گزارش داد که جنگنده‌های سعودی حمله‌ای به مقر نیروی هوایی یمنی در صنعاء داشتند.

از سوی دیگر منابع وابسته به اسکای نیوز اعلام کردند که ابو فضل الکبسی، از رهبران جنبش انصارالله در حمله ائتلاف به استان مأرب در مرکز یمن کشته شد.

همچنین منزل ابو ادریس، از رهبران یگر انصارالله در استان حجه هدف قرار گرفت در مقابل، در حملات ارتش یمن و کمیته‌های مردمی به اردوگاه شحبه عربستان در نجران، دو افسر سعودی و تعدادی از سربازان کشته و یک تانک و دو خودروی نظامی منهدم شدند.

همچنین پایگاه نظامی الوعوع در نجران و پایگاه‌های نظامی سعودی در منطقه مرزی الخوبه هدف قرار گرفت.

در صحنه سیاسی نیز اسماعیل ولید الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن وارد صنعاء شد که از زمان تعیین او برای این منصب، این دومین سفر او است.

همزمان، ضیف‌الله الشامی، عضو شورای سیاسی انصارالله تاکید کرد: مساله عقب‌نشینی انصارالله از پایگاه‌یمان می‌تواند در چارچوب مذاکرات ملی داخلی مورد بررسی قرار بگیرد و هیچ‌کس این مساله را به این جنبش تحمیل نمی‌کند.

از سوی دیگر، عبد ربه منصور هادی به اطلاع بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل رساند که تحولات کنونی به اتخاذ تصمیمی برای مشارکت در مذاکرات ژنو کمک نمی‌کند.

وی مدعی شد که انصارالله حسن‌نیتی را برای تعامل با این کنفرانس و هرگونه تلاشی برای راه‌حل نشان نداده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha