• شنبه / ۶ تیر ۱۳۹۴ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94040602967
  • خبرنگار : 71516

با محکوم کردن حملات تروریستی تونس و کویت؛

سوریه: اگر جهان علیه داعش و النصره متحد نشود، کشتارها افزایش می‌یابد

سوریه: اگر جهان علیه داعش و النصره متحد نشود، کشتارها افزایش می‌یابد

معاون وزیر خارجه سوریه ضمن تاکید بر اینکه دمشق به مقابله با تروریسم ادامه می‌دهد، گفت: ما نیازمند همکاری و هماهنگی میان سوریه، کویت و تونس برای مقابله با گروه‌های تروریستی هستیم.

معاون وزیر خارجه سوریه ضمن تاکید بر اینکه دمشق به مقابله با تروریسم ادامه می‌دهد، گفت: ما نیازمند همکاری و هماهنگی میان سوریه، کویت و تونس برای مقابله با گروه‌های تروریستی هستیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگوی تلفنی با تلویزیون این کشور گفت: سوریه همواره علیه تروریسم ایستاده و بارها نسبت به آن هشدار داده است و باز هم نسبت به سرایت تروریسم به دیگر کشورهای عربی که از تروریست‌ها حمایت به عمل می‌آورند هشدار می‌دهد.

وی گفت: مردم و رهبران سوریه از عملیات تروریستی که کویت و تونس را هدف قرار داده ناراحت و اندوهگین هستند و خالصانه‌ترین تسلیت‌ها را به امیر کویت و مردم این کشور تقدیم می‌کنیم.

مقداد تاکید کرد: ما با تروریست‌ها در حسکه، دیرالزور، درعا و اماکن دیگر می‌جنگیم. این تروریست‌ها از سوی نظام ترکیه، اسرائیل، خاندان حاکم عربستان و طرف‌های دیگر چه آمریکایی و چه اروپایی حمایت می‌شوند در نتیجه تروریسمی که از آن برای کشتن بی‌گناهان حمایت می‌کنند خود آنها را نیز گرفتار می‌کند.

مقداد گفت: باید به جامعه جهانی بگوییم که ما صدها نامه را به شورای امنیت ارائه و در آن نسبت به رخدادهای حال، گذشته و آینده هشدار داده‌ایم و اگر جهان علیه داعش و النصره متحد نشوند تنش، کشتار و خونریزی افزایش می‌یابد.

وی افزود: برادران ما در تونس تلاش زیادی برای مبارزه با تروریسم کردند اما آنچه که ما به نیازمندیم هماهنگی میان تونس، سوریه و کویت برای مقابله با تروریست‌هاست.

معاون وزیر خارجه سوریه آمادگی این کشور برای به‌کارگیری نهایت تلاش خود جهت مبارزه با تروریسم را اعلام کرد و گفت: حامیان تروریسم از جمله رهبران فرانسه؛ فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور این کشور، لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه و دیگر رهبران اروپایی و آمریکا باید دست از حمایت تروریست‌ها بردارند و اجازه حمایت مالی از آنها و آموزش تروریست‌ها را ندهند وگرنه این کشورها طی دوره آتی خود در معرض حملات تروریستی قرار می‌گیرند.

مقداد تصریح کرد: امکان ندارد با دولت‌های حامی تروریسم به سادگی برخورد کنیم. زمانی که تروریسم به این دولت‌ها ضربه می‌زند باید بیدار شوند و به هماهنگی برای مقابله با تروریست‌ها بپردازند.

روز جمعه سه حمله تروریستی در تونس، کویت و فرانسه رخ داد که موجب کشته و زخمی شدن چندین تن شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha